رابطه عاشقانه ایده ها

ویدئویی که در این مطلب قرار دادم از مجموعه ویدئوهای TED است. Mat Ridley عقیده دارد که پیشرفت انسان در طول زمان به این دلیل بوده که انسانها توانسته اند ایده ها و افکارشان را با هم درمیان بگذارند و این روش تبادل ایده ها مثل در یک رابطه بده بستان جامعه کنونی را شکل داده. آنچه که او به آن اشاره می کند اینست که ما بلد نیستیم و توانایی نداریم که از عهده همه نوع کاری بربیاییم، اما وقتی که در زمینه ای آگاهی نداریم، موضوع را با دیگران درمیان می گذاریم و مسیرمان را پیدا می کنیم. Ridley عقیده دارد که مسئله پیشرفت به هوش وابستگی ندارند بلکه به اینکه شخص چطور با اطراف خود ارتباط برقرار می کند بستگی دارد. اینکه چرا نام مطلب را رابطه عاشقانه ایده ها نوشتم با دیدم ویدئو مشخص می شود. بینید!

در همین زمینه مطلبی را دارم می نویسم که هنوز تموم نشده با عنوان پارتی بازی 2.0 که مربوط میشه به اهمیت ایجاد ارتباطات و به زودی منتشرش خواهم کرد.

——————————————————————————————————————————————

در صفحه بپرسید؟ می توانید سوالات خود را در زمینه مطالبی که در بلاگ می نویسم مطرح کنید تا درباره آنها مطلب بنویسم.

می توانید مشترک فید مطالب این بلاگ بشوید و یا در توییتر من را دنبال کنید.

بلاگ سازمانی خود را ثبت کنید تا در Thecoach.ir به خوانندگان جدید معرفی شود.

خدماتی را که می توانم ارائه بدهم مطالعه کنید و در صورت نیاز با من تماس بگیرید.

نمایش 0 دیدگاه
  • حمیدرضا
    پاسخ

    داشتم دانشمند شمارهٔ مهرماه رو ورق می‌زدم توی صفحهٔ ۱۴ش ترجمهٔ مطلبی رو از نیوساینتیست در مورد همین آقا آورده، مطلب دو صفحه‌ایه و فکر نمی‌کنم ترجمهٔ کاملی باشه اما به هر حال صریح‌تر از مطلب شما عقاید آقای ریدلی رو ترجمه کرده. احتمالاً ترجمهٔ این مطلبه:
    http://www.newscientist.com/article/mg20627645.500-matt-ridley-optimism-without-limits.html

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @حمیدرضا ممنون از لینک. طبیعتا تو فضای وب نمیشه اون صراحت رو داشت چون اگر قرار بود چیزی که تو ویدئو هست رو من اینجا بنویسم بلافاصله بلاگم مسدود میشد.

یک نظر بدهید