سوالاتی برای افزایش رضایت پرسنل
بهعنوان یک مدیر حتما رضایت پرسنل برای شما اهمیت دارد. اما زمانهایی هم وجود دارد که شما با پرسنل ناراضی روبرو میشوید. این نارضایتی ممکن
بهعنوان یک مدیر حتما رضایت پرسنل برای شما اهمیت دارد. اما زمانهایی هم وجود دارد که شما با پرسنل ناراضی روبرو میشوید. این نارضایتی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. از مسائل مالی گرفته تا مسائل فرهنگی در محیط کار.
معمولا مدیران، نارضایتی پرسنل را سعی میکنند با بهبود عوامل بیرونی مرتفع کنند. مثلا افزایش حقوق یا پرداخت پاداش یا تغییر مسئولیت و سمت و ... اما در این مرحله یک حلقه همیشه گم میشود و آن شخصیت و رفتار خود مدیران است. زمانیکه پرسنل شما احساس نارضایتی میکند چقدر به این موضوع فکر میکنید که ممکن است منبع نارضایتی خود شما باشید؟ چقدر به این فکر کردهاید که ممکن است رویکرد و روند حرکت شما باعث نارضایتی شده باشد و فرد سعی میکند نارضایتی خود را با استناد به عوامل دیگر نمایش دهد؟
برای اینکه سعی کنید تاثیر و روند حرکت موثری در مدیریت خود داشته باشید، سوالات و گزارههای زیر میتواند برای شما موثر باشد:
آیا شما احساس اعتماد، دلسوزی و امید را به پرسنل خود منتقل میکنید؟
آیا پرسنل شما این حس را از شما میگیرند که افراد مورد اعتمادی هستند و شما هم فرد مورد اعتماد آنها هستید؟
آیا شما در مورد پرسنل خود دلسوز هستید و میتوانید در مسائل فردی آنها هم همراهی خود را نشان دهید؟
آیا پرسنل شما همواره تصویری از آیندهی کاری خود دارند که آنها را امیدوار نگه دارد؟
آخرین باری که بهصورت کلامی یکی از پرسنل خود را تشویق کردهاید و از او بهخاطر عملکرد خوبش تشکر کردید چه زمانی بوده و چرا؟
آیا افراد تحت سرپرستی شما کاری را انجام میدهند که در آن توانمند هستند و براساس تواناییهایشان ارزیابی میشوند یا براساس ضعفهایشان؟
آیا شما به رشد فردی افراد توجه میکنید؟ آیا شما و محیط کار شرایطی را فراهم میکند که افراد بتوانند انسانهای بهتر و موثرتری در زندگی خود بشوند؟
پاسخ به این سوالات میتواند کمک کند تا شما بتوانید ارتباط موثری با پرسنل خود بسازید. در بسیاری از مواقع اعضای یک سازمان بهخاطر روابط انسانی و موثری که با مدیران سازمان دارند حاضر هستند از کمبودهای دیگر چشمپوشی کنند.