روز کار داوطلبانه
کسب درآمد و ایجاد ارزش بهواسطه ارائه محصول یا خدمات بزرگترین هدف یک سازمان انتفاعی است. اما در هر جامعهای، شرکتها از فرصتهایی که برای �
کسب درآمد و ایجاد ارزش بهواسطه ارائه محصول یا خدمات بزرگترین هدف یک سازمان انتفاعی است. اما در هر جامعهای، شرکتها از فرصتهایی که برای آنها فراهم میشود در جهت رشد استفاده میکنند و همین موضوع هر فرد و شرکتی را نسبت به جامعه خود مسئول میکند. بنابراین شرکتها مسئولیتهای اجتماعی نیز دارند که معمولا در قالب کارهای خیریه، مشاوره و بهاشتراکگذاری تجربیات، فراهم کردن بستر کارآفرینی برای جوانترها و ... این مسئولیتها را کامل میکنند.
در هر کشور روزی را بهعنوان روز کارداوطلبانه انتخاب میکنند تا شرکتها و کارکنانشان خدماتی را در راستای مسئولیتهای اجتماعی خود ارائه دهند. بهعنوان مثال گوگل به زنان کمدرآمد مشاوره مالی و خوداشتغالی میدهد. کارکنان شرکت کوکاکولای فرانسه در سال 2008 برای کاهش نرخ بیکاری به 2700 دانشجو تدریس کردند.
با هماهنگیهای مرکز ترویج حاکمیت و مسئولیت شرکتی 16 اردیبهشت روز کار داوطلبانه انتخاب شده است. همکاری دو موسسه خیریه همگام و محاد (موسسه خیریه حمایت از دانشجویان مستعد) منجر شد تا در این روز من و تعدادی از همکارانم در چارگون برای دانشجویان مستعد کمبضاعت دورههای آموزشی داشته باشیم. این دورهها شامل مبانی کاربری کامپیوتر و اینترنت و پرسنال برندینگ خواهد بود. در کارگاه پرسنال برندینگ که به همراه احسان طریقت آن را برگزار خواهیم کرد قصد داریم تا به دانشجویان اهمیت شناخت قابلیتها و مهارتها و نحوه معرفی خود به جامعه را آموزش بدهیم.
امیدوارم که این حرکتهای اجتماعی هرچه بیشتر در جامعه ما گسترش پیدا کنه. عقیده دارم که رشد فرهنگی ما در جامعه زمانی پایدار خواهد شد که بتوانیم بیچشمداشت به افراد جامعه خود کمک کنیم تا رشد کنند و در ازای چیزی که بهدست میاوریم چیزی را ارائه بدهیم. ما زمانی میتوانیم جامعهای پیشرو داشته باشیم که نگاهمان از فقط در نظرگرفتن منافع شخصی به درنظر گرفتن منافع شخصی در کنار منافع اجتماعی تغییر کند.
پینوشت: در صورتیکه توانایی آموزش دارید و علاقهمند هستید در چنین برنامههای مشابهی حضور داشته باشید لطفا از طریق فرم تماس زمینه مورد علاقه و شماره تلفن خود را اعلام کنید تا در برنامههای پیشرو با شما تماس گرفته شود.