با همکاری سایت وبیاد دورهی آنلاینی را تهیه کردهام با عنوان برند شخصی اصیل در ۳۳ درس و در این دوره از منظر روانشناسی و جامعهشناسی به موضوع برند شخصی نگاه کردهام و راهکارهایی را برای ساخت برند شخصی پیشنهاد دادهام.
این دوره دربارهی چیست؟
وقتی تاریخ را مطالعه می کنیم، داستان و روایت آدمهای زیادی است که ما آنها را شنیدهایم و نقل میکنیم. چه چیزی در این افراد وجود داشت که در ذهن ها ماندگار شدهاند؟ چرا داستان آنها شنیدنیست؟ مفهوم پرسنال برندینگ یا برند شخصی حول همین موضوع بحث می کند. مهم ترین سوالی که در این زمینه مطرح است، این است که افرادی که با ما در تعامل هستند، با شنیدن نام ما چه تصویری در ذهنشان شکل می گیرد؟ ساخت برند شخصی به ما کمک می کند تا در حوزه تخصصی کارمان، بتوانیم خود را به خوبی معرفی کنیم و حتی فراتر از آن معنای بودنمان را بهدرستی ارائه دهیم. نام ما نمایانگر مجموعه ای از تواناییها٬ تخصصها و رفتارها خواهد بود و به این ترتیب است که ما می توانیم یک فرد موثر در محیط خود باشیم و با نام خود اعتبار ایجاد کنیم. مفهوم پرسنال برندینگ به هر فردی، در هر محیط و سطحی کمک می کند تا شرایط کاریاش را تغییر دهد و اثر ماندگاری بر جای بگذارد. برای شکلگیری موثر برند شخصیمان در محیط کار چه بهعنوان مدیر، کارشناس یا کارآفرین میتوانیم از مدل زیر استفاده کنیم:
قدم اول؛ کشف برند فعلی: همه انسانها یک برند شخصی دارند. برند فعلی را باید کشف کرد و این کشف با خودشناسی شروع میشود. ما نیاز داریم تا شناخت بسیار خوبی از تواناییها، ضعفها و رفتارهای خود داشته باشیم
قدم دوم؛ طراحی برند ایدهآل: برند ایدهآل ما باید براساس اصالت ما ساخته شود. برندی که ستونهایش ویژگیهای قدرتمند ما است. همینطور تخصص و دانشی که شما خودتان را با آن معرفی میکنید نیز باید مبتنی بر علاقهها و قابلیتهای شما باشد. عنوان شغلی را٬ خود شما بهخودتان میدهید. این شما هستید که انتخاب میکنید در چه زمینههایی کار کنید و در چه زمینههایی بیشتر تمرکز کنید
قدم سوم؛ ارائه و پشتیبانی برند: برند شما با رفتار و اقدام یکپارچه و متداوم شکل میگیرد. ارائه برند استفاده از روشهای معرفی و پشتیبانی از برند یعنی حفظ یکپارچگی و تداوم در ارائه برند
در این وبیاد به طور کامل ساخت برند شخصی با رویکرد اصیل (مبتنی بر ویژگیهای شما) شرح داده شده است و همچنین، به تاثیر پرسنال برندینگ برای هر یک از نقش ها از جمله مدیر، کارآفرین، استاد و دانشجو اشاره شده است.
برند شخصی اصیل به چه معناست؟
برند شخصی از آن دسته مفاهیمی است که به سادگی میتواند باعث شود ما بیشتر از آنکه خودمان شویم تبدیل شویم به نمایش دهندهی ویژگیهایی که منطبق با خود ما نیست. اگر قرار است در کار خود پیشرفت کنیم آنچه که از ما برند میشود باید منطبق باشد با ویژگیهای ذاتی و اصیل ما. در این دوره سعی کردهام به این موضوع بپردازم و گام به گام به شما کمک کنم تا بتوانید برند اصیل خود را کشف کنید.