جمعه گذشته 29 دی برنامه‌ای برای کارشناسان چارگون برگزار شد با دو عنوان مدیریت زمان توسط GTD به‌سخنرانی سامان عطاریان و پرسنال برندینگ که من در این زمینه سخنرانی کردم و این شانس رو داشتم که با سامان عطاریان عزیز آشنا بشم و از ارائه‌اش استفاده کنم.

موضوعی که من در مورد آن صحبت کردم تمرکزش بیشتر بر بحث پرسنال‌ برندینگ برای فضای درون سازمانی بود. یکی از مسائلی که در سازمان‌های بزرگ رخ می‌دهد این است که بسیاری از پرسنل دارای مهارت‌ها و توانایی‌هایی هستند که برای مدیران و همکارانشان ناشناخته است و در بسیاری از مواقع نه خود افراد و نه سازمان از این توانایی‌ها به‌خوبی استفاده نمی‌کنند. از طرفی هر شخصی در سازمان و در هر فضای دیگری خود مسئول ساختن برند خود و نشان دادن توانایی‌های خود است. بنابراین توجه به شناخت و ساخت برند شخصی می‌تواند به افراد و سازمان‌ها استفاده کند تا با پتاسیل‌های موجود آشنا شوند و در نهایت ترکیب قدرتمندی از افراد را بسته به‌نیاز در تیم‌ها بسازند.

برند ما در سازمان و یا در هر فضای دیگری با داستان‌های که در مورد خود تعریف می‌کنیم ساخته می‌شود. هر کدام از ما پر هستیم از داستان‌هایی که همان خاطره‌ها و تجربیات (مثبت و منفی) ماست. وقتی شروع به کشف و انتشار داستان‌ها می‌کنیم، همزمان برند خود را نیز می‌سازیم. بنابراین به داستان‌های خود فکر کنید. چه چیزهایی را با هیجان در مورد کار خود برای دیگران تعریف می‌کنید؟

7 نکته زیر کمک می‌کند تا برند خود را در فضای کاری خود بسازید:

1- کارآفرین باشید

شما می‌توانید درون سازمان خود یک کارآفرین باشید و مانند یک کارآفرین عمل کنید. می‌توانید یک نیاز را شناسایی کنید و برای رفع آن نیاز راه‌حل بدهید. این کاری است که کارآفرینان انجام می‌دهند. شناسایی نیاز و ارائه راه‌حل شما را تبدیل به یک فرد معتبر در سازمان خواهد کرد.

2- خود را آسانسوری معرفی کنید

شما باید خیلی خلاصه و مشخص بتوانید خود را برای دیگر همکاران خود معرفی کنید. این‌که دقیقا چه سمتی دارید، چه قابلیت‌هایی دارید و به‌چه دلیل در سازمان هستید.

3- شبکه بسازید

برقراری ارتباط با افراد دیگر در دپارتمان‌های مختلف می‌تواند به ساخته شدن برند شما کمک بزرگی کند. کسی شما را کشف نمی‌کند. این شما هستید که باید مرزها را پشت‌سر بگذارید و به سرزمین‌های جدید بروید و به دیگران بگویید که وجود دارید. وقتی شبکه موثر و براساس رابطه برنده – برنده داشته باشید بسیاری از کارهای شما در سازمان به‌سادگی پیش می‌رود.

4- تولید محتوا کنید

این موضوع یک اتفاق دوطرفه بین سازمان و کارشناس است. سازمان‌ها باید فضایی مثل پرتال‌ها را در اختیار پرسنل خود قرار دهند تا بستری باشد برای تولید محتوا. نوشتن، تهیه پادکست، ویدئو و … در زمینه تخصص یا علایق شما، می‌تواند برند شما را به‌خوبی بسازد و معرفی کند.

5- فیدبک بگیرید

با شخصی که سابقه بیشتری در زمینه کاری شما دارد در ارتباط باشید و از او درباره عملکرد خود فیدبک بگیرید. این‌که کسی خودش با علاقه خود بخواهد که فیدبک بگیرد تفاوت بزرگی دارد با این‌که ناخواسته فیدبک بگیرد. وقتی شما با علاقه خود و داوطلبانه فیدبک می‌گیرید، شنوایی شما برای شنیدن نقاط مثبت و منفی باز است و شما در مقابل نقدها گارد نخواهید داشت و بیشتر به‌فکر بهبود خواهید بود تا دفاع. بنابراین هر از گاهی از عملکرد خود فیدبک بگیرید.

6- تخصص خود را بالاتر ببرید

به اندازه‌ای که دارید بسنده نکنید. همیشه قدم بعدی وجود دارد. همیشه نقطه‌ای در پیش رو هست که می‌توان سمت آن حرکت کرد. با هرمیزان تخصص که باشید همیشه نقطه بالاتری هم وجود دارد. بنابراین بر روی افزایش تخصص خود متمرکز شوید. سعی کنید که همیشه در مسیر رشد و یادگیری باقی بمانید. این‌گونه همیشه می‌توانید حرفی تازه برای گفتن داشته باشید و موقعیت‌های جدید را برای خود باز کنید. بسیاری از افراد که از شغل خود ناراضی هستند، خود مسئول این نارضایتی هستند چرا که مسیر حرکت و رشد را گم می‌کنند.

7- نظارت کنید

به‌صورت هفتگی بر عملکرد خود نظارت کنید. دستاوردها و شکست‌ها را ببینید. قوت‌ها و ضعف‌ها را بررسی کنید. دلایل هرکدام را شناسایی کنید و استراتژی برای هفته جدید داشته باشید. برند هر فرد نیاز به پایش دارد و پایش برند با نظارتی که بر عملکرد خود دارید حاصل می‌شود.

پی‌نوشت: پنج‌شنبه گذشته جشن تولد یک‌سالگی کاربامیل بود که با حضور شرکت‌کنندگان در دوره‌های شناخت توانایی‌ها برگزار شد. درباره این رویداد می‌توانید در صفحه فیسبوک کاربامیل مطالعه کنید.

——————————————————————————————————————————————————

این مطلب در وبلاگ thecoach.ir منتشر شده است. شما می‌توانید مشترک خورا ک این بلاگ شوید.

برای آگاهی از زمان ثبت‌نام کارگاه شناخت توانایی‌ها صفحه کاربامیل در فیس‌بوک را لایک کنید یا در  خبرنامه آموزشی عضو شوید.

من را در توییتر و گوگل+ دنبال کنید.

Showing 0 comments
  • حامده
    پاسخ

    پست های وبلاگتون رو هر چند وقت یک بار باید مرور کرد.
    انگار به شارژ مجدد نیاز باشه.
    پیروز باشید

  • Ramin Mehrani
    پاسخ

    به نکته شماره 5 میشه این رو هم اضافه کرد که از محیط اطراف خود هم فیدبک بگیریم. سعی کنیم دریچه نگاهمون به اطراف رو همیشه برای ایده ها و عقاید جدید باز بذاریم. این کمک می کنه بتونیم برند ساخته شده را بروز کنیم یا حتی تغییرات بنیادی بدیم و در عین حال یک برند باقی بمونیم.

  • محسن
    پاسخ

    مطالبتون عالیه.

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @محسن سپاس

Leave a Comment

جمعه گذشته 29 دی برنامه‌ای برای کارشناسان چارگون برگزار شد با دو عنوان مدیریت زمان توسط GTD به‌سخنرانی سامان عطاریان و پرسنال برندینگ که من در این زمینه سخنرانی کردم و این شانس رو داشتم که با سامان عطاریان عزیز آشنا بشم و از ارائه‌اش استفاده کنم.

موضوعی که من در مورد آن صحبت کردم تمرکزش بیشتر بر بحث پرسنال‌ برندینگ برای فضای درون سازمانی بود. یکی از مسائلی که در سازمان‌های بزرگ رخ می‌دهد این است که بسیاری از پرسنل دارای مهارت‌ها و توانایی‌هایی هستند که برای مدیران و همکارانشان ناشناخته است و در بسیاری از مواقع نه خود افراد و نه سازمان از این توانایی‌ها به‌خوبی استفاده نمی‌کنند. از طرفی هر شخصی در سازمان و در هر فضای دیگری خود مسئول ساختن برند خود و نشان دادن توانایی‌های خود است. بنابراین توجه به شناخت و ساخت برند شخصی می‌تواند به افراد و سازمان‌ها استفاده کند تا با پتاسیل‌های موجود آشنا شوند و در نهایت ترکیب قدرتمندی از افراد را بسته به‌نیاز در تیم‌ها بسازند.

(بیشتر…)