روز جمعه 11 مهر از ساعت 14 تا 17 با همکاری انجمن هنرمندان خودآموخته کارگاه رایگان “پیکاسوی درون” را در محل موزه هنرهای زیبای کاخ سعدآباد برگزار خواهم کرد. هماهنگیهای این کارگاه کمی مشکل بود به همین دلیل اعلام برگزاری با تاخیر روبرو شد.
محتوای کارگاه چیست؟
پیکاسو جملهای دارد که میگوید مادرم به من میگفت اگر سرباز میشوی ژنرال بشو، اگر کشیش میشوی پاپ بشو و من نقاش شدم و شدم پیکاسو.
در این کارگاه کوتاه قصد دارم تا با الهام از یک فضای هنری کمک کنم که شما با پیکاسوی درونتان آشنا شوید. پیکاسوی درون شما هنرمندی است که میتواند آثار بیهمتا و ماندگار خلق کند.
کارگاه با صحبتهای آقای عزتی رئیس انجمن هنرمندان خودآموخته شروع میشود و در ادامه من درباره پیکاسوی درون، صلح با خود و تواناییها صحبت خواهم کرد. سپس در یک فعالیت گروهی همه با هم به خلق اثر هنری گروهی خواهیم پرداخت. در ادامه من جمعبندی از فعالیت گروهی و اهمیت همآفرینی در زندگی خواهم داشت. در پایان هم از آثار هنرمندان خودآموخته بازدید خواهیم کرد.
حضور در کارگاه و هزینه آن
این کارگاه برمبنای اعتماد برگزار میشود. یعنی شما برای حضور ملزم به پرداخت هزینه نیستید. در پایان کارگاه اگر تمایل داشتید میتوانید به میزان دلخواه شهریه پرداخت کنید و اگر هم تمایل نداشتید میتوانید مبلغی پرداخت نکنید. حضور شما برایمان بسیار ارزشمند است. صرفا کاخ سعدآباد ورودیه حدود 2000 تومان از شما دریافت خواهد کرد.
برای حضور نام خود و همراهانتان را به شماره 09331666159 ارسال کنید. با توجه به محدودیت فضا اولویت ثبتنام براساس نوبت ارسال پیامک خواهد بود.
جناب آقای مهرانی عزیز
نمیدونم دیگه چه جوری باید جواب سوال مهم و ساده خودم رو بگیرم؟ پیامک، ایمیل، فیس بوک، وایبر، واتس اپ. چه جوری واقعا؟
باور بفرمایید در بی برنامه ترین موسسه های آموزشی که رفتم، از 2 ماه قبل برنامه کلاس ها مشخص است. روز و ساعت تشکیل آنها را در یک فایل پی دی اف برای دانلود بر روی وب سایت موسسه قرار میدهند تا فردی که می خواهد ثبت نام کند، بتواند برنامه ریزی کند.
3 هفته است دارم میپرسم کلاس شناخت توانایی های شما از چندم آبان شروع میشود و در چه روزهایی برگزار میشود، تا بتونم برای 2 تا کلاس دیگری که می خواهم ثبت نام کنم و ساعت برگزاری آنها بین 6 تا 8 و 2 روز در هفته است، برنامه ریزی کنم.
می خواهم در روزهایی برای آن 2 تا کلاس ثبت نام کنم که با کلاس شما تلاقی نداشته باشد.
اما شما انگار نه انگار! حداقل یک جواب کوتاه به من بدهید! اینقدر سخت است؟ چنین رفتاری دور از انتظار است از چنین تیم فرهیخته و با تجربه ای.
من کماکان منتظر جواب هستم!
جناب آقای طراوتی، جلسه معارفه روز دوشنبه 28 مهر ساعت 6 عصر به مدت سه ساعت، در محل شرکت چارگون برگزار میشود، اطلاع رسانی عمومی هم به زودی انجام میشود.
ممنون از صبر شما
پیام جان
خانم پازوکی قبلا در مربینامه 4 به شما پاسخ داده بود. خواهشم اینه که قبل از اینکه تند بری از شرایط مطمئن بشو. یک ماه هست که در صفحه تماس شماره تلفنی رو گذاشتم و در وبلاگ هم اعلام کردم که میتونید از اون طریق با خانم پازوکی تماس بگیرید و مثل شما دوستان دیگری هم هستند که سوال دارند و مستقیم تلفن میزنن و میپرسن. مسئله بعدی اینه که من برای برگزاری دورهها و اعلام اونها زمانبندی مشخصی دارم و سیستم کارم مثل آموزشگاهها نیست. بنابراین اطلاع رسانی رسمی از طریق بلاگ خواهد بود.
و مسئله آخر اینکه لطفا انتظار نداشته باش که از طریق وایبر و … بتونم به شما و دوستان دیگه پاسخ بدم. حجم پیامها و کارهای روزانه من زیاده و متاسفانه نمیتونم به سرعت پاسخ بدم به همین دلیل از خانم پازوکی خواستم کمک کنند.
ممنون از توضیحات شما آقای مهرانی گرامی. بنده هم، چون شما فرمودید، زمان بندی مشخصی دارید، پرسیدم چه روزی برگزار میشود که متاسفانه هنوز هم به جواب نرسیدم. ظاهرا هنوز روز برگزاریش را در برنامه کاریتان مشخص نکردید. نمیدونم شاید اینبار هم سعادت نداشته باشم که در کلاس حضور پیدا کنم.
بی خیال! یا میشود یا نمی شود دیگر!
خسته شدم از بس حرص از دست رفتن یک کلاس خوب، یک موقعیت خوب و ترس از دست دادن یک مطلب خوب رو خوردم.
آقای مهرانی گرامی
یک موضوع را در داخل پرانتز فقط عرض کنم.
ما در بانک مان یک رویه داریم به نام جذب مشتریان ناراضی و عصبانی به هر دلیلی حتی اگر نارضایتی آنها 100% غیرمنطقی و بدون دلیل محکمه پسند باشد. این رویه جذب، بر عهده واحد مدیریتی ما (ارتباطات) گذاشته شده است. کار واقعا سختی است. چون شما باید از دریچه مشتری ناراضی و عصبانی به موضوع نگاه کنی. بعضی وقت ها اینقدر اون طرف عصبانیت میکنه و غیرمنطقی حرف میزنه، که فقط میخوام گوشی روش قطع کنی! اما نمی توانیم! یعنی شغلمان به عنوان کارشناس روابط عمومی به ما این اجازه رو نمیده! اصل اینکه: “اون مشتری باید به یک نحوی راضی باشه از بانک حتی اگر حق با بانک باشه “. و این هنر واحد ماست که اون “نحو” رو پیدا کنه. چون اون مشتریه که مشتری بعدی رو وارد بانک میکنه! اون مشتری که راضیه، همیشه راضیه، راضی هم نباشه، به راحتی راضی خواهد شد. ولی همین مشتری راضی، درصد کمتری توانایی جذب مشتری جدید داره تا یک مشتری ناراضی. راستش هنوز خودم هم نفهمیدم چرا! ولی این اصل رو باید رعایت کنیم. مشتری ناراضی باید توجیه شود و رضایتمند از خدمات بانک.
آقای مهرانی گرامی
حالا قضیه من و شما اینجوری شده ظاهرا:
9 ماه انتظار کشیدم تا کلاس شروع بشه، و چون 2 تا کلاس دیگه هم از قبل رزرو کرده بودم، از آبان شروع میشوند و من فقط تا روز دوشنبه این هفته فرصت دارم، ثبت نام خودم رو قطعی کنم به مشکلی برخورد کردم که راه حلش رو واقعا نمیدونم. تقصیر شما هم نیست!
البته که شما سرتان شلوغ است و کارهای روزانه شما بسیار زیاد. ناسلامتی شما یکی از بزرگترین شرکت های خاورمیانه در کنار رقیبتان “همکاران سیستم” هستید. موضوع اینجاست: که شما چگونه با مشتری راضی و ناراضی برخورد می کنید؟ که اینجا مشتریانتان همون بازدید کنندگان شما هستند.
همون هایی که بی تفاوت از کنار پست هایتان میگذرند.
همون هایی که از پست هایتان تعریف میکنند.
همون هایی که پست هایتان را به چالش میکشند.
و همون هایی که پست هایتان را برای خیلی های دیگر بازنشر میکنند.
و
همون هایی که می توانند مشتریان جدیدتری برایتان بیاورند یا کلا تصمیم بگیرند بی خیال استفاده از محصولات خوب شما شوند و بروند سراغ محصولات با کیفیت پایین تر در دسترس تر!
آقای مهرانی گرامی
بنده ابدا انتظار ندارم، که شما با وضع فعلی دست راست تان، بخواهید جواب بدهید. فقط خواستم بدانید، که همه مشتری های وب سایت خوبتان، همیشه ساکت و همیشه راضی نیستند. حداقل من اینطوری نیستم. مارپیچ سکوت رو دوست ندارم.
امیدورارم زودتر سلامتی دستتان را به دست بیارید
و شانس با من یار باشد، بالاخره از نزدیک زیارتتان کنم.
پیام جان ممنون بابت نکاتی که گفتی. حتما موثر و آموزنده است.