اندازه دنیای آدم‌های موفق

آدم‌های موفق تلاش می‌کنند، پشتکار دارند، امید دارند، شکست می‌خورند اما دوباره بلند می‌شوند. آدم‌های موفق ایده‌های ناب را اجرا می‌کنند و در دنیا تاثیرگذار هستند. بزرگی این دنیا به‌اندازه‌ای است که خودشان تعریف می‌کنند. آدم‌های موفق دنیای خود را نه آنقدر بزرگ تعریف می‌کنند که در آن گم شوند و نه آنقدر کوچک تعریف می‌کنند که در آن جا نشوند.

به تفاوت آدم‌های موفق و غیرموفق می‌شه از زاویه‌های متفاوتی نگاه کرد. می‌شه دید که آدم‌های موفق چطور از امکانات خود استفاده کرده‌اند. چطور برمبنای توانایی‌های خود کار کرده‌اند. می‌توان دید که چطور فرصت‌سازی کرده‌اند، چگونه رفتار کرده‌اند و چه‌نوع سبک کار و زندگی را پیش‌گرفته‌اند. می‌‌توان دید آدم‌های ناموفق چطور این کارها را نکرده‌اند و چطور این الگوها را رعایت نکرده‌اند.

بازمی‌گردم به ابتدای مطلب. آدم‌های موفق در دنیا تاثیرگذار هستند و بزرگی این دنیا به اندازه‌ای است که خودشان تعریف می‌کنند. می‌توان یک کارشناس موفق بود اما این موفقیت در اندازه شرکتی باشد که کارشناس در آن کار می‌کند. می‌تواند هم اینطور نباشد. این تاثیر‌گذاری در سطح جامعه باشد. می‌توان پدر و مادر موفقی بود و این‌تاثیر‌گذاری را برای فرزندان خود داشت یا می‌توان کاری کرد که این تاثیر‌گذاری به پدر و مادرها و بچه‌های دیگر هم سرایت کند. می‌خواهم بگویم در هر موقیعت و با هرعنوان شغلی که هستیم، به‌همان اندازه‌ای تاثیر می‌گذاریم که می‌خواهیم. به‌همان اندازه‌ای که دنیای خود را تصور می‌کنیم.

آدم‌های موفق اندازه دنیای خود را به‌خوبی می‌شناسند و اهدافشان را به اندازه دنیا و به اندازه توانایی‌های خود تعریف می‌کنند. اما آدم‌های ناموفق اندازه دنیای خود را بزرگتر از آنچه که باید باشد تصور می‌کنند و در نتیجه اهدافی بالاتر از سطح توانایی خود انتخاب می‌کنند. این یک تفاوت بزرگ است.

——————————————————————————————————————————————————

این مطلب در وبلاگ thecoach.ir منتشر شده است. شما می‌توانید مشترک خورا ک این بلاگ شوید.

برای آگاهی از زمان ثبت‌نام کارگاه شناخت توانایی‌ها در خبرنامه آموزشی عضو شوید.

من را در توییتر و گوگل+ دنبال کنید.

نمایش 0 دیدگاه
  • طاهر
    پاسخ

    اندازه نگه دار که اندازه نکوست
    فکر کنم اندازه دنیامون , آرزوهامون , اهدافمون , توانابی هامونو باید درست انتخاب کنیم تا حداقل مایوس و ناامید نشیم.
    همیشه یه دید واقع گرایانه بی غرض میتونه دستیار و ابزار خوبی باشه واسه ادم که اندازه هارو درست تعیین کنه.

  • raha
    پاسخ

    اما همیشه دلیل نا موفق بودن بزرگ بودن دنیامون نیست
    ادما نباید به خاطر شکست دنیاشونو کوچیک کنن , سعی کردن برای بلند شدن حتی دنیا رو بزرگتر هم میکنه .

  • رحیم
    پاسخ

    لزوما کسانی که تلاش می کنند یاپشتکار دارند یا نا امید نمی شوند ادمهای موفقی هستند؟>

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @رحیم
    خیر

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @raha
    موضوع مطلب به زبان ساده اینه که لقمه رو باید به اندازه دهان برداشت

  • raha
    پاسخ

    چه وحشتناک !یعنی میشه ادم پشتکار داشته باشه و تلاش کنه اما موفق نشه ؟!!!!
    اندازه ی لقمه رو ایا کسی غیر از خودمون میتونه تعیین کنه ؟

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @raha بله دقیقا می‌شه. تلاش برای رسیدن به چیزی که اون شخص درش استعداد و توانایی‌ نداره به حدر می‌ره. نه اندازه لقه رو با شناخت قابلیت‌های خودمون می‌تونیم تعیین کنیم.

  • رحیم
    پاسخ

    واقعا مقدمه تمامی این مطالب می تونه همون شناخت از خود و توانایی های خودمان باشه. تا زمانی که به این شناخت نرسیم . اندازه لقمه رو نمی تونیم تعیین کنیم. نمی تونیم به اعتماد به نفس کافی برسیم . نمی تونیم پی علایق خود برویم . بنابراین نمی تونیم پشتکار داشته باشیم. از کارمون لذت ببریم و …

  • mojib
    پاسخ

    • Rich people believe: “I create my life.” Poor people believe: “Life happens
    • Rich people play the money game to win. Poor people play the money game to not lose.
    • Rich people are committed to being rich. Poor people want to be rich.
    • Rich people think big. Poor people think small.
    • Rich people focus on opportunities. Poor people focus on obstacles.
    • Rich people admire other rich and successful people. Poor people resent rich and successful people. (This is important, too — it seems to hold true among my friends.)
    • Rich people associate with positive, successful people. Poor people associate with negative or unsuccessful people. (Another important one.)
    • Rich people are willing to promote themselves and their value. Poor people think negatively about selling and promotion.
    • Rich people are bigger than their problems. Poor people are smaller than their problems.
    • Rich people are excellent receivers. Poor people are poor receivers.
    • Rich people choose to get paid based on results. Poor people choose to get paid based on time.
    • Rich people think “both”. Poor people think “either/or”.
    • Rich people focus on their net worth. Poor people focus on their working income.
    • Rich people manage their money well. Poor people mismanage their money well.
    • Rich people have their money work hard for them. Poor people work hard for their money.
    • Rich people act in spite of fear. Poor people let fear stop them. 
    • Rich people constantly learn and grow. Poor people think they already know.

  • ماه نگار
    پاسخ

    خیلی خیلی عالی بود …
    بازم از این مطلب ها بذارین…
    ممنون میشم اگه منبعشو بگین…

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @ماه نگار مطالب این وبلاگ نوشته‌های خودم هست. اگر مطالب ترجمه باشن حتما منبعش رو ذکر می‌کنم.

یک نظر بدهید