۶٫۸% از ترافیک اینترنت شرکتها به فیسبوک میرسد

اگر مطلب آیا باید در محل کار به سوشیال نتورکها دسترسی داشت؟ را مطالعه کرده باشید، حتما متوجه شده اید که پیدایش شبکه های اجتماعی موضوع جدیدی برای شرکتها و مدیران IT مطرح کرده اند و آنها را دچار چالشی جدید نموده اند. ظاهرا بحث جدی در این خصوص راه افتاده و گروهی از مدیران عقیده دارند که دسترسی به این سایتها باید محدود شود و عده ای هم از آزادی دسترسی به این سایتها حمایت می کنند.

اما گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می دهد 6.8% درصد از آدرسهای اینترنتی در شرکتها به فیس بوک ختم می شود و 10% از کل پهنای باند اینترنت در شرکتها برای دسترسی به یوتیوب صرف می شود. این گزارش بر اساس آنالیز 13بیلیون آدرس اینترنتی که در ترافیک اینترنتی شرکتها ثبت شده، تهیه گردیده است. این گزارش نشان می دهد که مجموعه استفاده از فیس بوک و یوتیوب از مجموع استفاده از گوگل و یاهو بیشتر است.

در کل 3.4% از آدرسهای اینترنتی توسط کاربران شرکتی به گوگل می رسد، 2.8% به سرویس تصویری یاهو و 2.4% به سایت یاهو. همچنین 1.7% از آدرسهای اینترنتی ناشی از کلیک بر روی بنرهای تبلیغاتی سایتها است.

در طبقه بندی میزان پهنای باند صرف شده اینترنت در شرکتها هم شرایط اینگونه است:

فیسبوک 4.5%

سرویس ویندوز آپدیت 3.3%

سرویس عکس یاهو 2.7%

گوگل 2.5%

نمایش 0 دیدگاه
  • مجيد آواژ
    پاسخ

    من فکر مي کنم اين درصد خيلي نمي تواند مهم باشد، بلکه ميزان زماني که کاربران در فيس بوک و سايت هاي مشابه مي گذرانند اهميت دارد که بايد آن اندازه گيري شود.
    در کنار اين مسئله بايد اندازه گيري کرد که مراجعه به چنين سايت هايي چه اندازه در کاهش تمرکز يک کارمند تاثير مي گذارد.

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @مجید آواژ در همون گزارش قبلی به این موضوع اشاره شده

یک نظر بدهید