۵ نکته از یک مسابقه راگبی

این تصویر رو مهدی تو گودر به اشتراک گذاشته بود. احتمالا افراد دیگری هم این تصویر را دیده‌اند و به اشتراک گذاشته‌اند. چند نکته در این باره به نظرم اومد:

برای بارگذاری کامل تصویر کمی صبر کنید لطفا!

1- همیشه لازم نیست بر اساس قوانین از پیش تعریف شده کاری رو انجام بدید. گاهی برای برنده شدن باید قوانین را شکست.

2- همکاری تیمی به این معنی نیست که همه شروع به دویدن کنند و امتیاز بیارن. اگر دقت کنید رفتار بازیکن‌هایی که می‌ایستند هم در نتیجه گیری این تیم تاثیر داره.

3- در تیم، وظایف بر اساس توانایی افراد تقسیم می‌شود. در این مسابقه این مسئولیت به سریع‌ترین بازیکن سپرده شده.

4- به کاری که انجام می‌دهید اعتقاد داشته باشید و اون رو با اعتماد به نفس و شجاعت تمام انجام بدهید.

5- شانس یعنی موقعیت + توانایی. بعضی شانس‌ها فقط یک بار به سراغ آدم میان. پس نباید از دستشون داد.

نمایش 0 دیدگاه
  • مشاور مديريت
    پاسخ

    خيلي عالي بود هم تصوير و هم متن

  • مایا
    پاسخ

    نکات خیلی خوبی رو از این مساله بیان کردی، واقعا به خوندن چنین مقاله ای در این شرایط احتیاج داشتم

  • matin
    پاسخ

    امیر جان، فوق االعاده بود

  • امیر رزمجو
    پاسخ

    شاهد این تصویر در صنعت نرم افزار بارها و بارها بوده ام، شخصی به تنهائی بدون دانش فنی زیاد پروژه ای را به سادگی تمام به پایان میرساند، ولی تیم فنی خیلی قوی با هزینه زیاد و وقت زیاد یک پروژه رو Fail میکند. البته به شرایط و حتی شانس هم بستگی دارد؛ ممکنه یک تیم خوب در لحظه آخر توپش به تیره بخوره و … ممکن است حریف خیلی قدر باشه؛ ممکن تیم مقابل گربه سیاه تیم ما باشد.
    در کل تمام این صحبتها و حتی کلمات عامیانه مدیر ناپسند به نظر من خیلی با مفهوم تر هستند برای فرایند تولید نرم افزار و IT تا معانی مانند:

    1. کشیدن Gannt Chart یا حتی تصور آن برای یک پروژه نرم افزاری
    2. نادیده گرفتن ریسک ها
    3. انتظار بیخودی از یک شخص خاص داشتن و دادن یک رول خاص به یک شخص در تیم
    4. استفاده از اعداد دقیق برای محاسبه پیشرفت کار، نفر ساعت مثلا 2343.23222 نفر ساعت فلان پروژه کار میبرد. واقعاً من شخصا نمیدونم دوستان مدیر پروژه ما از کجا این اعداد رو در می اورند (ولی میدنم خودشون هم نمیدونند)
    5. تصور مشتری به عنوان یک موجودیت ثابت (بله برای پوفک نمکی فروش زیاد فرقی نمیکنه کی قراره پوفک نمکی بخره )
    6. در نظر نگرفتن شرایط زمین بازی (زیر ساختهای IT محیط مشتری)
    7. استفاده از روالهای خیلی خیلی فرمال
    8. سرزنش افراد به خاطر باخت یا Fail شدن پروژه.

    فکر میکنم بخاطر همینه که واژه Scrum بین راگبی و Agile مشترک است.

  • امیر رزمجو
    پاسخ

    در ضمن در نظر گرفتن شرایط روحی روانی افراد تیم را فراموش کردم. و اینکه مهمترین جزء یک تیم خوب شامل افراد خوب و مربی خوب است.

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @امیر رزمجو امیر کتاب Rework رو اگر نخوندی حتما بخون.

  • امیر رزمجو
    پاسخ

    همین الان نسخه دزدی شده اش رو از رو تورنت دانلود و شروع به خواندن کردم.

  • آيدين ك
    پاسخ

    البته من از قوانين راگبي مطلع نيستم. ولي بنا به برداشتي كه از حركات بازيكنان دارم، در بند يك بهتر بود مي گفتي:” همیشه لازم نیست بر اساس عرف کاری رو انجام بدید. گاهی برای برنده شدن باید بر خلاف عرف رفتار كرد”. وگرنه زير پا گذاشتن “قوانين” مثل آنچه در فوتبال عادي رواج دارد (تمارض و گرفتن پنالتي) گاهي به ضرر تيم تمام مي شود.

  • محسن
    پاسخ

    آن چند نفری که از تیم حریف می ایستند و نگاهش میکنند، خیلی جالب است. مثل اینکه جرأت نمیکنند بهش دست بزنند!

  • پاژتار
    پاسخ

    فوق العاده بود. يه هماهنگي كامل تيمي . فكركنم 10 باري ديدم. حتي بازdكن سياه پوستي كه پاس اول رو ميده هم فوق العاده رdلكس هست و به كارش مسلطه ، داور هم وايساده و نگاه مي كنه

یک نظر بدهید