5 نکته کاری که می‌توان از “کلاه‌قرمزی” آموخت

در طول تعطیلات تنها برنامه‌ای که از تلویزیون تماشا کردم، کلاه قرمزی و پسرخاله بود. برنامه‌ای که برای هم سن و سال‌های من هم نوستالژی دوران کودکی و نوجوانی داره و هم این‌که همین حالا اجازه می‌ده دوباره احساس کودکی را تجربه کنیم. فکر نمی‌کنم کسی با موفق بودن این برنامه مخالفت داشته باشه. حتی اجرای ساده و بدون حاشیه ایرج طهماسب به‌عنوان مجری هم کاملا مناسب این برنامه است.

اما سوالی که در زمان دیدن این برنامه مدام از خودم می‌پرسیدم این بود که چطور چنین برنامه‌ای می‌تواند در طول چند سال موفق و موفق‌تر باشد. هر سال با رو کردن شخصیت‌های تازه و ایده‌های تازه، جذابیت‌های جدیدی به برنامه اضافه شده. پارسال پسرعمه‌زا اومد، امسال ببعی و فامیل دور. به نظرم می‌شه از این برنامه درس‌هایی گرفت و نکاتی را آموخت که در شرایط کاری ما هم تاثیر خواهد داشت:

1- محصول (خدمات) خود را بشناسید

ایرج طهماسب و حمید جبلی با کلاه قرمزی به شهرت رسیدند و همین عروسک با این ویژگی‌ها را تبدیل به محصول خود کردند که این محصول در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی عرضه شد.

2- نوآوری داشته باشید

نوآوری الزاما به معنی خلق محصول جدید و شروع یک مسیر تازه کاری نیست. نوآوری حتی می‌تواند اعمال تغییرات هرچند جزیی در محصول (خدمات) پیشین یا تکمیل آنها با محصولات (خدمات) جدید باشد. در این برنامه محور اصلی همان کلاه‌قرمزی است اما اضافه شدن شخصیت‌های جدید، کلاه‌قرمزی را پررنگ تر می‌کند.

3- روی نقاط قوت خود تمرکز کنید

بدون شک ایرج طهماسب و حمید جبلی طنز خاص خود را دارند. این را در فیلم‌هایی که با هم بازی کرده‌اند هم دیده‌ایم. این نوع طنز که بسیار ساده است از نقاط قوت آنهاست. توانایی صدا سازی حمید جبلی و توانایی مجری‌گری بسیار ساده ایرج طهماسب، از ویژگی‌هایی است که روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند و محصول (خدمات) خود را بر آن اساس ارائه می‌دهند. قرار نیست برای موفق بودن مثل دیگر آدم‌های موفق بود. فقط باید بر اساس توانایی‌ها کار کرد و ویژگی‌های منحصر به‌فرد را شناخت.

4- برند شخصی خود را بسازید

ایرج طهماسب و حمید جبلی برند خود را ساخته‌اند. بیشتر از هرچیزی همه ما می‌دانیم که آنها در حوزه کودک فعالیت می‌کنند و عمده توانایی‌شان در این بخش است. و البته عروسک‌ها با آن صداها و حرکات محصول آنها است. وقتی قرار است برند خود را با موفقیت بسازید باید بتوانید پیام خود را واضح، بدون واسطه و با تداوم در طول زمان به مخاطب برسانید.

5- یک‌بار در سال

شما می‌توانید یک‌بار در سال کاری را انجام دهید اما آن را درست انجام دهید. به نظرم نیاز به توضیح بیشتر ندارد.

در همین رابطه:

کلاه قرمزی پدیده نوروز 90 است

کلاه قرمزی را دریابیم

——————————————————————————————————————————————

می توانید مشترک فید مطالب این بلاگ بشوید و یا در توییتر من را دنبال کنید.

آیا می‌دانید در چه کاری بیشترین میزان موفقیت را کسب خواهید کرد؟

اگر قرار باشد تخصص و دانش شما محصول شما باشد، چطور آن را عرضه می‌کنید؟ آیا شما در جامعه کاری خود شناخته شده و صاحب اعتبار هستید؟

نمایش 0 دیدگاه
  • محمد نصیری
    پاسخ

    خیلی پست عالی بود امیر جان.اما من نمیدونم چرا کلا قرمزی رو نگاه نکردم شاید شرایطش واسم پیش نیومد.اما خیلی عالی نوشتی.

  • امین
    پاسخ

    این پست چند برابر میانگین پست هاتون لایک گرفته! :دی

  • بيژن کیانی
    پاسخ

    نکات خیلی خوبی را مورد توجه قرار داده بودی، بنظر من تهیه کننده خوبی هم داشتن و تیم تولیدشون رو هم احتمالا حفظ کردن. یکی که نکات جالب این سریال اینه که هم بچه های قدیم با این سریال خوب بودن و هم بچه های جدید. برادر زاده 6 ساله من هم با این سریال ارتباط خوبی رو تونسته برقرار کنه. تهیه کننده (که طاهرا از بستگان آقای طهماسب هم هست نکاتی رو از موفقیتشون گفته).
    http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1740957&Lang=P

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @بیژن کیانی مرسی بابت لینک

  • فرید
    پاسخ

    من نه پارسال و نه امسال نگاهش نکردم ولی الان دیگه قاطی کردم امروز سومین باری بود که از کلاه قرمزی تعریف شنیدم!

  • احسان علیخانی
    پاسخ

    سلام. فکر میکردم فقط خودم با این سنم هنوز کلاه قرمزی نگاه میکنم.
    شاید نکته دیگه این باشه چیزی که ساده و بومی باشه همیشه دلنشین تره. پدیده های مدرن و رنگ و لعاب های اضافی زیاد ماندگار نیست. مثالهای زیادی هست مثل گوگل، اَپل و …

  • محمد
    پاسخ

    سلام من هم با نظرت موافقم من خودم از طرفدارای پر و پا قرص کلاه قرمزی و دارو دستشم دوست دارم عروسکشو داشته باشم

  • dr.pictur3
    پاسخ

    با 23 سال سن ، تو ایام عید فقط این سریال رو دیدم و باهاش از ته دل خندیدم.

    من الان چجوریم وقتی دارم تعریف می کنم ؟

  • درخواست
    پاسخ

    در اینباره درست گفتید بسیار زیبا و پوست داشتنی بود درخواستی داشتم که چرا در تو توضیحاتتون نبود
    همیشه تندرست باشید

  • فدائی رهبر
    پاسخ

    بسم الله
    از این ماجرا کیتوان به این نتیجه رسید که تنوع طلبی انسانها به ظواهر امور ربطی ندارد.یعنی برای اینکه حس تنوع طلبی را در انسانها پاسخ داد حتما قرار نیست که ما به طور کامل مسیرمان را عوض کنیم بلکه میتوانیم در همان مسیر باشیم ولی وسیله ی رفتنمان متفاوت باشد.کلاه قرمزی همان کلاه قرمزی است ولی اینبار با وسیله و هدفی متفاوت،کلاه قرمزی سالهای قبل در فضای طنز بود،کلاه قرمزی امسال هم در فضای طنز است فرقی نکرده اند،تنها تفاوتشان این است که در سالهای قبل به مسائل سال قبل میپرداختند و امسال به مسائل این سال…
    در پناه حق

  • کیمیا
    پاسخ

    من هم بارسال و هم امسال کلاه قرمزی رو دیدم ، نمی دونم چه چیز جذابی داره که هر با حتی تکراری هم بخش می شه منو وادار به تماشا می کنه

  • ehsaniaa
    پاسخ

    مطلب خوبی بود و به نکات خوبی اشاره شده بود. از اینجور مطالب که کپی نیست و به موضوعات داخلی که جلوی چشم همه هست به صورت دقیق نگاه می‌کنه خوشم میاد.

  • مهدیه
    پاسخ

    نها برنامه ای که تو روزای عید دیدم برنامه کلاه قرمزی بود

    من عاشق این برنامه و شخصیت های ماهشو اون مجریه ساده و مهربونه همیشه دوست داشتنیش هستم..من عاشق صدای حمید جبلی ام…

    اینا چیزاییه که هم منو یاد خاطرات خوب میندازه هم لحضه های خوبی رو در حال برام درست میکنه

    من عاشق این عروسکای ساده و با نمکم..شخصیت هایی که هیچ وقت لوس و تکراری نمیشن..

    با اینا از ته دلم میخندم و وقتی نیستن دلم براشون تنگ میشه….بیشتر از همه پسر عمه زا رو دوست دارم…عاشقشم

یک نظر بدهید