۱۲ ایده برای نوشتن در بلاگ سازمانی

نوشتن در بلاگ سازمانی، نیازمند برنامه ریزی است. مطالبی که در بلاگ سازمانی خود منتشر می کنید به شکل غیر قابل انکاری به استراتژی سازمان شما گره خورده است. این موارد ایده هایی است که می توانید در بلاگ سازمانی خود استفاده کنید.

1- ویژگی های جدید: شما به هیچ وجه نباید محصول خود را به شکل مستقیم در بلاگ خود تبلیغ کنید. اما فارغ از اینکه محصول یا خدماتی که ارائه می دهید چیست، شما می توانید ویژگی های جدید محصولات و خدمات خود را از طریق بلاگ سازمانی خود منتشر کنید.

2- فعالیتهای اجتماعی: به احتمال زیاد شرکت شما در مجموعه ای از فعالیتهای اجتماعی شرکت می کند. حضور در همایشها و سمینارها و انجام فعالیتهای خیریه از این دست فعالیتهایی است که شما می توانید از طریق بلاگ سازمانی در رابطه با آنها اطلاع رسانی نمایید.

3- بازنشر تجربه مشتریان: شما می توانید تجربه های گوناگون مشتریان از خدمات یا محصولات خود را بازنشر کنید و از این طریق به دیگر مشتریان و حتی مشتریان بالقوه ایده هایی برای نحوه استفاده از محصولات و خدمات خود بدهید.

4- تحلیل بازار حوزه فعالیت خود: شما می توانید هر از گاهی بازار حوزه فعالیت خود را تحلیل کنید و پیش بینی هایی درباره آینده و شرایط اقتصادی کنید و از این جهت دورنمای کاری را برای مشتریان ترسیم کنید.

5- با افراد سازمان گفتگو کنید: بدون شک همه در سازمان شما بلاگر نخواهند بود. با افرادی که ممکن است کلیدی باشند و نظرات ارزشمندی برای به اشتراک گذاری داشته باشند، می توانید یک مصاحبه خودمانی ترتیب دهید و با طرح پرسشهای هدفمند عقاید آنهارا نمایان کنید.

6حوادث غیر مترقبه: در مقابل بروز حوادث غیر مترقبه واکنش نشان دهید. حتی حوادث خارج از کشور و از این طریق نشان دهید که به ارزشهای انسانی اهمیت می دهید. (البته واقعا باید اهمیت بدهید!)

7- مطالب پربازدید را مشخص کنید: البته این موضوع فقط برای بلاگهای سازمانی نیست اما اینجا هم اهمیت دارد. در پایان هر ماه بهتر است به پربازدید ترین مطالب اشاره کنید.

8- بلاگهای مرتبط در زمینه کاری خودتان را معرفی کنید: اگر بلاگری در زمینه کاری شما مطلب منتشر می کند، بلاگش را معرفی کنید و با او ارتباط برقرار کنید. چنین شرایطی منبع خوبی برای جذب ترافیک است.

9- بحث راه بیاندازید و در بلاگ خود منتشر کنید: شما می توانید در انجمنهای بحث و گفتگو یا با استفاده از ابزاری مثل Google Wave بحثهایی را ایجاد کنید و نتیجه آن را در بلاگ خود منتشر کنید.

10- سمینارها و اجتماعات: اخبار مربوط به سمینارها و اجتماعاتی را که برگزار می کنید یا در آنها شرکت می کنید را در بلاگتان منتشر کنید.

11- به سوالات پاسخ دهید: ممکن است مشتریان از طریق پشتیبانی سوالاتی را مطرح کنند یا حتی در بلاگ سوالاتی را مطرح کنند. در بلاگتان برای آنها پاسخ بنویسید.

12- فرهنگ سازمانی: چه نکته ای در سازمان شما وجود دارد که ممکن است برای یک کاندیدای کاری جذاب باشد. از عادتهای و رفتارهای جالب در شرکت خود بنویسید.

——————————————————————————————————————————————

در قسمت بپرسید؟ می توانید سوالات خود را در زمینه مطالبی که در بلاگ می نویسم مطرح کنید تا درباره آنها مطلب بنویسم.

می توانید مشترک فید مطالب این بلاگ بشوید و یا در توییتر من را دنبال کنید.

بلاگ سازمانی خود را ثبت کنید تا در Thecoach.ir به خوانندگان جدید معرفی شود.

خدماتی را که می توانم ارائه بدهم مطالعه کنید و در صورت نیاز با من تماس بگیرید.

Showing 0 comments
  • Ramin
    پاسخ

    مطلب خوبی بود.

    بسیاری از سوالاتی که در مورد بلاگ های سازمانی داشتم و علی رغم بررسی بلاگ های شرکت های ایرانی بطور کامل به جواب این سوالات نرسیده بودم رو فهمیدم.

    مرسی.

Leave a Comment