کاری که فیسبوک برای نوزاد شما انجام می دهد

تا حالا به این فکر کرده اید که بعد از تولدتان، اطرافیان شما چه حرفهایی می زده اند؟ چطور بخاطر بدنیا آمدنتان ابراز علاقه کرده اند؟

ماجرا از این قراره که چند روز پیش بچه ای بدنیا اومد به اسم مانا. دختر یکی از دوستان و همکاران قدیمی که چند سالی است به کانادا مهاجرت کرده اند. خیلی از دوستان و آشنایان از طریق فیسبوک در جریان تولد بچه بودند و بعد از بدنیا آمدنش، عکس مانا در فیسبوک قرار داده شد و سیل پیغامها و تبریکها زیر عکسش ثبت شد. بعد مادر مانا برای تشکر این مطلب را نوشت:

Merci az commentaye ghashangetoon 🙂
Hameye inaro baraye Mana koochooloo negah midaram ke bedoone cheghadr adamaye mehraboon behesh mohabat dashtan 🙂

همین نوشته تشکر بود که وقتی خوندمش متوجه شدم فیسبوک چطور داره خاطره های مارو تو لحظه ثبت می کنه. برام جالب بود که نسل قبل از ما از سن تقریبا نوجوانی به بعد عکس سیاه سفید دارند. نسل ما از کودکی عکس رنگی داره. نسل بعد از ما از نوجوانی به بعد فیلم ویدئو داره. یک نسل بعد، از نوزادی، فیلم ویدئو داره و نسل جدید فیلم و عکسهایی داره که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند و پیرامون آنها بحث هایی شکل می گیره. خیلی دوست دارم بدونم وقتی این بچه ها بزرگ شدند چه احساسی نسبت به این اطلاعات ثبت شده خواهند داشت؟ شاید هم خیلی احساس خاصی نداشته باشند. درست مثل عکس که برای نسل ما بسیار عادی بود و دیدن عکس نوزادی خودمون خیلی عادی به نظر میامد، شاید برای این نسل بچه ها، شبکه های اجتماعی هم درست مثل عکس بسیار عادی به نظر برسه.

اما در هر صورت اگر نوزاد دارید دوربین دیجیتالتان را بردارید، ازش عکس بگیرید و عکس را با دوستان و اقوامتان در فیسبوک به اشتراک بگذارید. نظرات آنها را جمع کنید و بعنوان یک خاطره برای آینده نگهش دارید. تصور کنید که شاید در آینده نه چندان دور قاب عکسهایی داشته باشیم که تصاویر را از فیسبوک دانلود می کنند و کامنتهای مربوط به عکس را هم نشان می دهند. (شاید هم همین الان اختراع شده باشه)

پی نوشت:

  • عکسی که مشاهده کردید عکس ماناست.
  • مامان مانا وقتی که من تازه همکارش شده بودم کوله پشتی من رو مخفی کرد و باعث شد تمام شرکت رو دنبال کوله ام بگردم. این رو هم نوشتم که اگر مانا بعدا این مطلب رو خوند در جریان باشه.
  • مانا اگر بزرگ شدی و این مطلب رو خوندی بدون که تو جزو نوزادهایی بودی که به شبکه های اجتماعی و بلاگها و ابزارهایی مثل گوگل ریدر (گودر خودمون) راه پیدا کردی.
نمایش 0 دیدگاه
  • امين
    پاسخ

    آقا لايك !!
    خيلي با مزه بود !! اگه به مانا دسترسي دارين يك ماچ آبدار بكنينش ! D:

  • mamane Mana
    پاسخ

    Amir Jaan,
    Ya alame mamnoon ke in hame be Mana mohabat dari… KHeili khoshhalam ke koole poshtit ro ghayem kardam 😀 midoonam dokhtaram ham hesabi ba’dan hal mikone 🙂 Ishallah akse bacheye khodet

  • mamane Mana
    پاسخ

    Yadam raft begam, maman bozorge Mana kolli khoshhal shod ke aksi ke oon gereftaro select kardi 😀

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @mamane Mana خواهش می کنم قابل نداشت D:

  • مهدي
    پاسخ

    يكي از ويژگيهاي اين سرويس ها راحت در دسترس بودنش هست. وقتي فيلتره به چه دردي مي خوره

  • شاهین دریایی2013
    پاسخ

    دوستتدارم

یک نظر بدهید