هوا را از من بگیر گودر را نه یا “من را با اطلاعات خفه کن!”

Information Overload

Information Overload

اجازه بدید مطلبم رو با این سوال شروع کنم. اگر همین الان گوگل، سرویس باز را از دسترس شما خارج کند چه اتفاقی برایتان می افتد؟ اگر دیگر توییتر، فیسبوک و فرندفید کلا سرویسهایشان را از دسترس خارج کنند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بخاطر دسترسی نداشتن به کدامیک از سرویسها احساس خلاء می کنید؟

به نظرم استفاده از شبکه های اجتماعی با سلیقه افراد رابطه مستقیم دارد. مثلا بعضی ها به شدت در فرندفید فعال هستند اما خیلی اهل شبکه های دیگه نیستند. همین شرایط برای دیگر شبکه های اجتماعی هم صدق می کنه. اما دلیل اینکه سوال اول مطلب به ذهنم رسید، دقیقا همین موضوع بود که خوب اگر این وسط گوگل باز وجود نداشته باشه چه اتفاقی می افته؟ برای من هیچی. راستش هرچقدر فکر می کنم و سعی می کنم که یک کاربرد جدید تو این گوگل باز پیدا کنم به نتیجه ای نمی رسم. دقیقا نقطه مقابل این شرایط گودر یا همان گوگل ریدر خودمان است. این گودر شکل دسترسی به سایتها را عوض کرده. حالا شده حکایت هوا را از من بگیر گودر را نه! وقتی فکر می کنی که دیگه چه راهی ممکن بود وجود داشته باشه که بتونی در یکساعت، بیش از 100 سایت رو یکجا بخونی و مطالبی که مفید هستند رو انتخاب کنی  و بیشتر روشون تمرکز کنی و براحتی بتونی مطالب رو شیر کنی به ابزاری غیر از گودر نمی رسی.

الان کافیه به مطالبی که دوستان شما در گودر شیر می کنند دقت کنید. گودر یکجورایی وارد زندگی روزمره افراد شده. برای گودر شعر میگن، برای گودر داستان می نویسن. احساسات گودری شده، رفتارها و قوانین گودری در حال شکل گیری است. اما این وسط یک مشکلی وجود داره و اون هم اینه که تکلیف سایتها، طراحیشان و ابزارهای و امکاناتی که در مطالب سایت یا بلاگ قرار ندارند، چیست؟ با همه این حرفها هنوز برای بودن یا نبودن باز به نتیجه ای نرسیدم.

مطلب تاملاتی در باب گودر از رضا بهرامی نژاد را بخوانید.

نمایش 0 دیدگاه
  • AYDIN
    پاسخ

    فكر مي كنم گوگل باز بيشتر به خاطر آندسته از كابران اينترنت ارائه شده كه هنوز با آر اس اس و اين حرفها آشنا نيستند و فرصت زيادي هم نيست تا آنها را ترغيب به اين امر كرد كه بروند آر اس اس ها جمع آوري كرده و در صفحه جدا يعني جي ريدر آنها را شير كنند

  • سعید
    پاسخ

    سلام

    به نظر من گوگل ریدر با مراجعه مستقیم به وب سایت ها هیچ تناقضی نداره. با گوگل ریدر میشه در فرصت کمی به تعداد زیادی مطلب دسترسی پیدا کرد و اون ها رو به اشتراک گذاشت.

    ظاهر وب سایت و امکانات اون چیز هایی هستند که ممکنه بعضی ها اون ها رو دست نداشته باشند. فکر کنید به یک وبلاگ تخصصی از وبلاگ های موجود بر روی بلاگفا مراجعه می کنید و با تبلیغات سریال جومونگ مواجه میشید!

    من به شخصه ترجیح می دم که وبلاگ ها و وب سایت هایی که فقط مطلب و اطلاعات رو ارائه می دن از گوگل ریدر دنبال کنم و فقط در صورت نیاز (برای ارائه نظر و…) به مطلب اصلی مراجعه کنم.

  • Amir Mehrani
    پاسخ

    آره سعید جان با حرفت موافقم. ولی می مونه بحثهای هماهنگ سازی. مثلا اینکه یه سری کامنت تو گودر برای مطلب ثبت میشه یه سری تو باز یه سری تو فرند فید یه سری تو فیسبوک. اگر می شد اینها رو جمع و جور کرد خوب بود. البته این پلاگین دیسکاس تا حدی داره این کارو انجام میده ولی هنوز ضعیفه

  • Soori
    پاسخ

    عالییییییی بووووووود
    یعنی بدجور موافقم؛ هوا را از من بگیر گودر را نه
    😉
    از طریق وبلاگ دهکده آی تی با وبلاگتون آشنا شدم و واقعاً لذت بردم
    موفق باشید

  • Amir Mehrani
    پاسخ

    خیلی ممنون از کامنت دلگرم کننده 🙂

یک نظر بدهید