معرفی بلاگ سازمانی: بانک مسکن ایران

بلاگ بانک مسکن

مطابق بلاگهای بانکی قبلی که معرفی کرده بودم، بلاگ بانک مسکن هم امکان ارتباط با نویسندگانش را در اختیار نگذاشته بود. این بلاگ ظاهرا خیلی فعال نیست و هر از گاهی مطالبی را منتشر می کند. نکته جالبی که وجود داره اینه که عنوان بلاگ هست: بلاگ روابط عمومی بانک مسکن. این مشکلی است که به نظر من در بسیاری از سازمانها دیده می شود. بیشتر واحدهای روابط عمومی سازمان برای اینکه هویت خودشان را نشان بدهند سعی می کنند در سایت سازمان بخشی مربوط به خودشان را بسازند یا احتمالا مانند بانک مسکن، بلاگی فقط برای روابط عمومی داشته باشند. در صورتیکه روابط عمومی همان روح کلی سازمان است که مخاطب آن را درک می کند. این مسئله باعث می شود تا یک ناهماهنگی بین بخش روابط عمومی با دیگر بخشهای سازمان دیده شود. مثلا هر بخش هر سازمان وظیفه بروز کردن قسمت مربوطه خود را دارد. روابط عمومی ها بخاطر تخصصی که دارند این کار را بخوبی انجام می دهند و بخشهای دیگر سازمان از ماجرا دور می افتد. در هر صورت نظر شخصی من اینه که محلی با عنوان بلاگ یا سایت روابط عمومی بی معناست. روابط عمومی یعنی تمام ارتباطهای سازمان.

پی نوشت: آقای حمیدرضا محمدی در فرم ثبت بلاگ سازمانی، بلاگ شرکتی با عنوان شرکت فناوران داده افراز کارا را ثبت نموده اند که به دلیل منحل شدن این شرکت و عدم بروز شدن این بلاگ به این معرفی خلاصه اکتفا می کنم. این بلاگ را اینجا ببینید.

نمایش 0 دیدگاه
  • حمیدرضا
    پاسخ

    ممنون بابت معرفی، با توجه به این که آرشیوش رو توی وبلاگ خودم نگه می‌دارم فکر می‌کنم اگه کسی علاقمند باشه بعضی مطالبش در مورد الگوی ارتباطی مطالب یه وبلاگ شرکت نرم‌افزاری با محصولاتش می‌تونه مفید باشه و بعضی مطالبش با تم اصلی وبلاگ شما (وبلاگهای سازمانی) در ارتباطه، مثل این:
    http://arakara.gozir.com/weblog/?p=59

  • مهدی قشمی
    پاسخ

    سلام / پس لینک بلاگ بانک مسکن کو؟

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @مهدی قشمی اوه! شرمنده خوب شد گفتی یادم رفته بود!

  • حسین کمیلی
    پاسخ

    با سلام.بزودی وبلاگ اصلی بانک مسکن شروع به کار خواهد نمود.

یک نظر بدهید