سیسکو به دنیای Enterprise 2.0 وارد شد

شرکت سیسکو را همه به خاطر روترها و تجهیزات شبکه اش می شناسیم. اما چند روز پیش در کنفرانس Cisco Collaboration Summit این شرکت ورود خود به حوزه نرم افزاری و نرم افزارهای همکاری در لایه B2B رسما اعلام کرد. با این اقدام سیسکو بعنوان یک رقیب جدید برای مایکروسافت و آی بی ام می تواند شناخته شود. البته رقابتی که برای سیسکو ممکن است خطرناک هم باشد چرا که در حوزه ای وارد شده که شرکتهایی چون مایکروسافت و آی بی ام در آن دارای تجربه ای طولانی و بازاری مشخص هستند. در هر صورت باید دید سیسکو چطور می تواند پا به پای این دو شرکت در بازار فعالیت نماید. البته با اتکاء به تکنولوژی سخت افزاری سیسکو می توان انتظار برتریهایی از نظر کیفیت کارایی و پایداری سیستم را داشت چراکه بخشی از این راهکارهای نرم افزاری بصورت Embedded در سخت افزارهای سیسکو فعال می باشند.

اما راهکارهایی که سیسکو در زمینه Social Computing ارائه کرده شامل موارد زیر است:

1- Cisco Pulse. این نرم افزار بصورت Embedded در پلتفرم Cisco Media Engine قرار دارد و وظیفه آنالیز پیغامهای درون سازمان (مسنجرهای درون سازمانی)، تگ ها و کلمات کلیدی و ایمیل های سازمانی را بر عهده دارد. این ابزار می تواند Tag Cloud برای یک کاربر، گروه ها و کل سازمان ایجاد نماید. این ابزار اجازه می دهد تا نبض سازمان خود را در اختیار بگیرید.

2- Enterprise Collaboration Platform. این ابزار می تواند قاتل شیرپوینت باشد. این ابزار صفحه اختصاصی را در اختیار کاربر قرار می دهد که نه تنها کاربر با استفاده از آن می تواند در محیط های کاری اختصاصی و اشتراکی فعالیت نماید، بلکه قابلیت به اشتراک گذاری Voice و Video بصورت پیش فرض در این سیستم قرار دارد. این سیستم یک پورتال شخصی کامل است که به کاربر اجازه مدیریت تمام فعالیتهایش را می دهد.

3- Show and Share. این سیستم ابزار ویرایش ویدئو و مدیریت محتوا (Content Management) است. جالب ترین قابلیت این محصول اینست که می تواند صوت را از ویدئو جدا کرده و آن را تبدیل به متن نماید تا از این طریق قابلیت جستجو در محتویات ویدئو فراهم شود.

4- Cisco WebEx Mail. این سرویس یک ایمیل سرور است که بصورت Software as Service کار می کند و کاربران برای استفاده از آن احتیاجی به استفاده از Email Client نخواهند داشت. این سرویس حجم Mailbox تا 25GB را پشتیبانی می کند و کاربران می توانند اطلاعات خود را از Outlook به این سیستم منتقل کرده یا کماکان با Outlook از این سیستم سرویس بگیرند. رابط کاربری مبتنی بر Ajax در این سیستم قابلیتهای زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین از تمام موبایلهایی که با ActiveSync و یا BlackBerry BES سازگار هستند در این سیستم پشتیبانی می شود.

یک نظر بدهید