درمان بیمار با کلام پزشک آغاز می‌شود

چندسال پیش بخاطر مشکلی که یک‌جورایی تهدید به مرگ بود در آی سی یو بستری بودم. شب اولی که به آی سی یو منتقل شدم با مسکن و خواب‌آور خوابیدم و صبح که بیدار شدم پزشک بالای سرم بود. با توضیحاتی که پزشک بهم داد تازه متوجه شدم که چه اتفاقی افتاده و چه خطری از بیخ گوشم گذشته. شاید در چنین مواقعی که تجربه‌های سخت داشته باشیم اثر تخصص و نوع کلام پزشکان رو درک کنیم. برای من حداقل در روزهایی که سخت بود و اجازه هیچ حرکتی نداشتم و دوخته شده بودم به تخت و ساعت‌ها به‌کندی تمام می‌گذشت، اثر حمایت و رویکرد پزشکان رو به تشویق به بهبود شناختم.
اگرچه در خاطرات من مثل خاطرات خیلی‌های دیگه تجربیات ناخوشایند هم از برخورد با پزشکان وجود دارد.

اما با همه‌ی این‌ها باور دارم کسی که پزشک می‌شود و پزشکی را ادامه می‌دهد کسی است که دغدغه‌ی آدم‌های دیگر را دارد و این دغدغه‌مندی مقدس است.

باور دارم که کلام و گفتگوی پزشکان نقش بسیار پررنگی در بهبود بیماران دارد. در واقع درمان با آزمایش و دارو و این‌ها شروع نمی‌شود بلکه با اولین گفتگوی پزشک با بیمار آغاز شده.

پزشکان عزیز روزتون مبارک و کلام گرمتان مستدام.

لینک این پست در کانال مربی: درمان بیمار با کلام پزشک آغاز می‌شود

نمایش 1 دیدگاه
  • delaremontnika.ru
    پاسخ

    Whats up very nice blog!! Guy .. Beautiful .. Superb .. I will bookmark your blog and take the feeds also? I am glad to seek out so many useful information here in the post, we’d like develop more strategies in this regard, thank you for sharing. . . . . .

یک نظر بدهید