توسعه رسانه ها….؟

می خواستم در مورد آیین نامه ساماندهی و توسعه رسانه ها و فعالیت های فرهنگی و دیجیتالی مطلبی بنویسم اما به نظرم بی فایده اومد. متن کامل این آیین نامه را خوندم و به نظرم ابهام های زیادی داره. اما از بابت یک موضوع اطمینان دارم و این که همیشه قانونی وضع می شه که چهره توسعه و پیشرفت داره ولی در درون ذاتی محدود کننده دارد.

نمایش 0 دیدگاه
  • هدایتی
    پاسخ

    این قانون واقعا ابلاغ شده؟ تو متن قانون – ماده 9 – اومده که وزارت ارشاد باید امکان ثبت سامانه رو یا بصورت آن لاین و یا تو دفاترشون اجرایی کنه! اینجا تو شهرستان دفتر ارشاد هنوز فرمهای فیلترینگ رو نداره چه رسد به این کار……….
    به نظر شما چقدر جدیه این قانون؟ فعلا همه سایت ها خبر رو از همون منبع سایت dolat.ir نقل کردن! مثلا تو سایت ساماندهی باید به این آیین نامه اشاره می شد که نشده

  • مایا
    پاسخ

    من هنوز تو شوکم!!!

  • محمد
    پاسخ

    من فکر نکنم آخرش اتفاق بدی بیفته. یعنی دیگه زور کسی به چند ده هزار سایت فعال نمی‌رسه. دیگه گذشت اون زمان. فوقش چیزی می‌شه شبیه طرح سامان‌دهی.

  • محمد
    پاسخ

    @محمد
    البته ناگفته نماند که این‌طور آیین‌نامه‌ها که فقط به بوروکراسی اضافه می‌کنند، عملاً تیشه به ریشه‌ی فرهنگ خودمان می‌زند چون رقبای خارجی ما چنین محدودیت‌هایی ندارند! و عملاً برخلاف شعارهای دولت عمل می‌کند و تولید محتوای مطابق با فرهنگ کشورمان را کاهش می‌دهد. با کامنت محمد امیری به شدت موافقم.

  • هدایتی
    پاسخ

    محمد :
    من فکر نکنم آخرش اتفاق بدی بیفته. یعنی دیگه زور کسی به چند ده هزار سایت فعال نمی‌رسه. دیگه گذشت اون زمان. فوقش چیزی می‌شه شبیه طرح سامان‌دهی.

    حرفتون حدودا درست! اما این هم مد نظر داشته باشیم که الان خیلی از سایت های وب فارسی ف ی لتـــــر می شن و مجبورن تو سایت ساماندهی اطلاعاتشون رو ثبت کنن تا از ف ی لتـــــــر در بیان! یعنی سایت ساماندهی هم خیلی بدون استفاده نمونده و یه پروژه شکست خورده نیست ( از نظر مدیرانش )

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    بحث جدی هم در این زمینه در باز شروع شده. می‌تونید نظرات رو دنبال کنید. http://goo.gl/P145M

یک نظر بدهید