بخشی تازه در جشنواره وب ایران

جشنواره وب ایران بعد از مدتی طولانی به مرحله پایانی خود رسیده. امسال من در این جشنواره هم به عنوان داور حضور داشتم و هم به عنوان دبیر بخش بلاگهای سازمانی.

امسال برای اولین بار بخش بلاگهای سازمانی در جشنواره وب ایران مورد توجه قرار گرفت. موضوع بلاگ سازمانی در ایران بسیار تازه است و تعداد کمی شرکت در این بخش شرکت کرده اند که عمدتا بلاگهایی بودند که در همین جا معرفیشان کرده بودم. سعی شده تا بلاگهایی به عنوان کاندید معرفی شوند که بیشتر در جهت اهداف سازمان خود مطلب نوشته اند و در جهات مختلف تاثیرگذار بوده اند. از طرفی وقتی تعداد شرکت کنندگان در این بخش کم است، قضاوت و انتخاب بهترین بسیار مشکل می شود. بعضی از بلاگها هم بودند که در جریان مسابقه قرار نگرفتند. بصورت مشخص می تونم در مورد بلاگ بهساد صحبت کنم که با توجه به اینکه آقای آواژ جزو داوران بوده اند، بلاگ شرکت بهساد در جریان مسابقه قرار نگرفت.

در مورد بهترین وب سایتهای شرکتهای خصوصی هم آخرین لحظه انتخاب کاندیداها به من واگذار شد که سعی کردم با توجه به امتیازی که بقیه داوران برای آنها درنظر گرفته بودند کاندیداها را معرفی کنم. بزرگترین مشکلی که در زمینه وب سایت شرکتها با آن مواجه هستیم اینست که هنوز بسیاری از شرکتها وب سایت دارند چون باید وب سایت داشته باشند و به این موضوع با دیدی استراتژیک نگاه می کنند. اما با وجود این موضوع کاندیداهای انتخاب شده بیشترین هماهنگی را در محتویات وب سایت، نوع طراحی و اهدافشان را داشته اند.

لیست بلاگها و سایتهای شرکتی که کاندید شده اند:

در بخش بهترين وبلاگ رسمی شرکتی ها:weblog.radmanitd.com ،tehran.behzisti.ir ،weblog.idegostaran.com وparnianportal.com/blog
در بهترین سایت شرکت های خصوصی:adpdigital.com ،draje.ir ، pandasecurity.ir ،itmavara.com وfaranovin.com

و جشنواره…

شاید در مورد نحوه اجرای جشنواره بشه انتقاد کرد و ایرادهای زیادی در این مورد پیدا کرد و در موردش حرف زد. اما به نظرم مهم تر از انتقاد کردن این است که به خودمان یادآوری کنیم که اجرای چنین ایده ای آن هم با بودجه کاملا محدود کار بسیار مشکلی است. فقط امیدوارم که برای سال آینده و برای دوره بعدی این جشنواره بتوان حرکت منسجم تری داشت و حرفه ای تر عمل کرد.

نمایش 0 دیدگاه
  • بنيامين
    پاسخ

    وب پيج هاي جالبي هستند …

یک نظر بدهید