آن سه کلمه حیاتی برای موفقیت

موضوع از معرفی وبلاگ یک پزشک در مورد سایت جدید threewords.me شروع شد. سایتی که به شما این امکان رو می‌ده تا از دوستانتان بخواهید سه کلمه (ویژگی) اصلی که در مورد شما می‌دانند را بیان کنند. بعد علی نعمتی شهاب مطلب خوبی درباره همین موضوع نوشت که پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید. اگرچه علی درباره نقش این سه کلمه در زمینه پرسنال برندینگ اشاره کرده اما من هم قصد دارم مروری دوباره بر روی این موضوع داشته باشم.

معمولا در برابر کارها با دو احساس مواجه می‌شویم. احساس شادی و احساس موفقیت. احساس شادی یک حس درونی است. یعنی به دلیل رخدادی، ما به شکلی درونی احساس شادی می‌کنیم. اما برخلاف شادی موفقیت یک رخداد بیرونی است. مثلا در مورد یک محصول، تصویر کنید! آیا بنز می‌تواند موفق باشد اما مشتری‌هایش چنین باوری نداشته باشند؟ آیا می‌توان به فیسبوک گفت یک کسب و کار موفق اما کسی از آن استقبال نکند؟ موفقیت یک باور است که در ذهن مخاطب‌های خارجی شکل می‌گیرد. به همین دلیل اگر می‌خواهیم موفق شویم باید بتوانیم در مسیری حرکت کنیم که در ذهن دیگران به جایگاه موفقیت برسیم. نمی‌توانیم خودمان اظهار کنیم که موفق هستیم اما مخاطب‌ها (مشتریان) ما چنین عقیده‌ای نداشته باشند. چون اگر چنین عقیده‌ای وجود نداشته باشد، کسی برای همکاری با ما حساب باز نخواهد کرد.

تاثیر این سه کلمه اینجاست که می‌تواند به شما کمک کند تا دریابید تصویر بیرونی شما چیست؟ اما برای این‌که بتوانید از دریافت این سه کلمه‌ها استفاده بیشتری کنید، بهتر است خودتان هم فکر کنید و آن سه کلمه را برای خودتان انتخاب کنید و سه کلمه خود را با سه کلمه‌هایی که دریافت کرده‌اید مقایسه کنید. اگر اختلاف زیاد است به این معنی خواهد بود که تصوری که دیگران از شما دارند با تصوری که شما از خودتان دارید متفاوت است و بنابراین روی آن تصویر خارجی باید کار کنید تا سه کلمه‌ای که خودتان انتخاب می‌کنید با کلماتی که دیگران برای شما انتخاب می‌کنند نزدیکی معنایی داشته باشد.

در صورتی‌که علاقه‌مند بودید می‌توانید در صفحه من سه کلمه در مورد من بگویید.

——————————————————————————————————————————————————————-

دنبال متخصص می‌گردید؟ آگهی استخدام خود را اینجا منتشر کنید. برای کسب اطلاعات تماس بگیرید.

می توانید مشترک فید مطالب این بلاگ بشوید و یا در توییتر من را دنبال کنید.

نمایش 0 دیدگاه
  • مژگان بهروان
    پاسخ

    موضوع جالبی رو مطرح کردید،تفکر برانگیر بود…
    با این تعریف آدمای موفق کسایی هستند که بتونن شادی درونی رو به شادی بیرونی برای دیگران تبدیل کنن…
    اما واقعا کار سختیه کسی رو در سه کلمه توصیف کنیم، بهتر بگیم سه کلمه در حوزه شغلی ،یا مثلا روابط اجتماعی…وقتی حوزه انتخاب نا مشخص باشه شاید نشه اونطوری که باید کسی رو توصیف کرد.

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @مژگان بهروان دقیقا مشکل این سایت هم همین هست. به دلیل لینکه حوزه نامعلومی رو در نظر گرفته اظهار نظر سخت می‌شه

  • ramin
    پاسخ

    من فکر میکنم مشخص نبودن حوزه در این سایت خیلی هم ایراد به حساب نمیاد. چون اگه هویت شخص نظر دهنده مشخص باشه شما می تونید حدس بزنید در حوزه های مختلف از نظر دیگران چه ویژگی هایی دارید و اگه اون شخص در چند حوزه با شما در ارتباط هست شما به مجموعه ای از ویژگی ها در حوزه های مختلف میرسید.

  • سامان
    پاسخ

    سلام آقای مهرانی ميخواستم از شما خواهش كنم مطلبی درباره اشتغال دانشجويان در ايران و نحوه پيدا كردن كار مناسب و اينكه چگونه همزان با تحصيل خودشان مشغول به كارشوند به نوعی كه صدمه ای به كيفيت تحصيليشان وارد نشود بنويسيد
    موفق،سلامت و شاد باشيد

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @سامان مطالب دو هفته اخیر را اگر مرور کنید بیشتر در همین زمینه بوده است. اما حتما این مطالب ادامه دار خواهد بود.

  • roho
    پاسخ

    ایده جالبی برای مشارکت واظهار نظره ، چون هر کسی نقطه قوت ارتباطاتش رو بهتر می شناسه واگر نقطه ضعفی داره به طور خلاصه متوجه شون می شه.
    این نشون میده اطرافیان برای چه اخلاقی یا رفتاری دوست دارند با اون فرد ارتباط برقرار یا گسترش دهند.

  • مشتری ناراضی
    پاسخ

    به خاطر معرفی این کتاب بسیار سپاسگزارم . سال ها این سئوال برایم مطرح بود وامیدوارم با مطالعه این کتاب ابهامات برطرف گردد

  • shokouh
    پاسخ

    سلام آقای مهرانی راستش من باره اوله که با دقت مطالبتون رو میخونمو بهتون تبریک میگم ازتون درخواستی دارم :لطف کنید و اگر امکانش هست در مورده مدیریت استعداد هم مطالبی بگذارید

یک نظر بدهید