۵ مورد از بزرگ‌ترین فواید سفر کردن

آیا تا به حال شده به مکان جدیدی سفر کنید و پس از بازگشت، احساس کنید که دیگر آدم سابق نیستید؟ سفر کردن در واقع نوعی تحول رفتاری محسوب می‌شود. در طول مسافرت، احساسات شما بار‌ها تغییر می‌کنند اما تنها تعداد کمی از آن‌ها پس از سفر نیز همراه شما باقی خواهند ماند. نتیجه یک تحقیق نشان داده که پس از مسافرت، افراد احساس بهتری نسبت به شغل خود پیدا می‌کنند؛ زیرا به نوعی تشویق می‌شوند برای سفر بعدی خود پول ذخیره کنند. در ادامه با ۵ مورد از دیگر مزایای سفر کردن آشنا خواهیم شد.

۱. مشتاق‌تر می‌شوید

علاقه به اکتشاف و کسب تجربه‌های جدید در شما بیشتر می‌شود. این اتفاق در لحظه‌هایی رخ می‌دهد که بیش از حد خوشحال و هیجان زده‌ایم. چنین لحظه‌هایی در طول سفر به وجود می‌آیند تا مدتی بعد نیز باقی می‌مانند. امکان اضافه کردن این احساسات به برنامه روزانه نیز وجود دارد. فرض کنید هر روز کار‌های کاملا معمولی را با روش‌های خلاقانه و نو انجام دهیم. به عنوان مثال در این حالت کار پراسترسی مانند حسابداری لذت‌بخش خواهد بود.

۲. کنجکاوی، آغاز کننده راه‌های جدید است

کنجکاوی یعنی تلاش برای پیدا کردن راه‌های جدید و خارج از روند عادی زندگی. این موضوع، نتیجه علاقه است. به عنوان مثال، ما به طور طبیعی درباره موارد مختلفی همچون مزه‌ها و بو‌های مختلف کنجکاویم و دوست داریم آن‌ها را امتحان کنیم. کشف کردن چنین مواردی می‌تواند ما را به سمت علایق، تفریحات و روابط جدید سوق دهد. با وجود تجربیات جدید، نگاه ما حتی نسبت به موارد عادی زندگی نیز دستخوش تغییر می‌شود. با کنجکاوی، ما آغازی جدید برای زندگی خود به وجود می‌آوریم.

۳. اعتماد به نفس‌تان بیشتر خواهد شد

آزادی یکی از نتایج زندگی غیر یکنواخت است. با روش زندگی متفاوت، می‌توانید همه دیوار‌ها و موانع را از سر راه خود کنار بزنید. اینگونه، روابط‌تان با دیگران و خودتان، سالم‌تر خواهد بود. برای یک لحظه به یکی از بهترین تجربیات زندگی‌تان فکر کنید. ریسک کردن و وارد شدن به قلمرو‌های ناشناخته، به ما هنگام بازگشت به زندگی عادی نیز کمک خواهد کرد. غلبه کردن بر روند عادی و راحت زندگی خود، باعث شکوفا شدن خلاقیت و اعتماد به نفس می‌شود.

۴. خلاق‌تر خواهید شد

خلاقیت یکی دیگر از مهارت‌هایی است که در طول هر سفری توسعه می‌دهیم. اکثر ما محیط را به واسطه چشمان، احساسات و روابط تفسیر می‌کنیم. خلاقیت می‌تواند به عنوان کیفیت تعریف شود. در واقع، هر سفری احساسات و جذابیت‌های مخصوص خود را دارد که دوست داریم همیشه به خاطر داشته باشیم. خلاقیت توسط علاقه‌ای شدید و قبلی آغاز شده و در چشمان ما می‌درخشد.

۵. تدام را توسعه خواهید داد

تداوم در کشف مکان‌های جدید، اشتیاق برای سفر کردن را افزایش خواهد داد. تداوم یک هدف نیست، بلکه فرایندی است که غنایم راه را زنده نگه می‌دارد. تداوم کیفیت چیزی است که با گذشت زمان متوقف نمی‌شود. سفر شاید با رسیدن به مقصد تمام شود، اما تجربیات و خاطرات برای همیشه باقی خواهند ماند و حتی در آینده، امکان تکرار آن‌ها نیز وجود دارد.

تمام چیز‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم به یک جمله ختم می‌شود: باید سعی کنیم هر لحظه را به طور کامل تجربه کنیم. نظر شما چیست؟

منبع

نمایش 1 دیدگاه
  • کفسابی
    پاسخ

    بسیار سفر باید تا پخته شود خامی

    صوفی نشود صافی تا درنکشد جامی

    ممنون از مطلب مفیدتون

یک نظر بدهید