یک دلیل برای خرید iPad

معرفی iPad توسط استیو جابز

معرفی iPad توسط استیو جابز

در این دو سه روز اخیر توجه بیشتر بلاگها و سرویسهای خبری در زمینه تکنولوژی به Apple iPad معطوف شده. اگر ویدئوی دموی iPad توسط استیو جابز را دیده باشید، فکر می کنم به اندازه کافی دچار وسوسه خرید شده اید. برای من اما شرایط شاید جور دیگری بود. چند وقتی بود که تو فکر خرید یک eBook Reader بودم و خیلی روی مدلهای مختلف تحقیق کردم تا ببینم کدام را بخرم. حتی با اینکه از مدل Nook محصول Barnes & Noble خوشم اومده بود اما با توجه به کارایی در ایران تصمیم داشتم مدلSony PRS900 را بخرم. اما چند مورد برای وجود داشت. یکی هزینه زیادی که باید برای خرید این دستگاه پرداخت می کردم. با توجه به نوع تکنولوژی این تجهیزات که نوری از صفحه شان منتشر نمی شود برای مطالعه در تاریکی باید یک چراغ اضافی هم خرید که باز به نسبت هزینه اش بالا است. سرعت این دستگاه ها هم خیلی بالا نیست. ورق زدن صفحات کمی کند است. و موارد دیگر. اخباری هم وجود داشت که Ebook Reader های جدید با قابلیتهای بالاتر امسال به بازار خواهند آمد که باعث شد تصمیم بگیرم فعلا صبر کنم.

حالا با معرفی iPad و وجود امکان کتابخوان الکترونیک علاوه بر دیگر امکانات و با توجه به قیمت عرضه $499 تصمیم گرفته ام تا احتمالا بعد از دو ماهی که محصول در بازار جهانی عرضه شد، یک iPad بخرم. گزارش کامل از معرفی iPad را می توانید در سایت نارنجی بخوانید.

این کاریکاتور هم حکایت من است:

نمایش 0 دیدگاه
  • امین
    پاسخ

    شاید همون که ایبوک ریدر ها از خودش نور ساطع نمی کنن مزیتش بیشتر باشه و چشم رو ازیت نکنه، عیبش همون که تو تاریکی نشه استفاده کرد.
    اگر من می تونستم انتخاب کنم، اسکیف رو انتخاب میکردم البته به عنوان ایبوک ریدر
    (حالا که نمی تونم!!!)

  • Amir Mehrani
    پاسخ

    آره مسئله نور خیلی مهمه و باید دید آی پد چطور با این موضوع برخورد می کنه. در هر صورت وقتی چنین قابلیتی را اعلام کرده حتما باید یک استانداردی براش در نظر بگیره. باید صبر کرد تا وارد بازار بشه و نظرات خریداران رو دربارش خوند.
    اسکیف هم انتخاب خوبیه. یه مزیتی که ایبوک ریدر می تونه داشته باشه اینه که فقط برای کتاب خوندنه و وقتی دستته دیگه وسوسه ولگردی تو اینترنتو چرخیدن تو سایتا تهدیدت نمی کنه.

  • محمد نوروزیان
    پاسخ

    دوست عزیزم

    این دستگاه فقط یک سکوی پرتابه برای نسل بعدی روش کار با کامپیوتر
    تصور کلاس درس پر از این دستگاه و یا دانشجوهایی با یک آی پد فوق العادست.

    یادمون باشه اپل یک فرهنگ تا تکنولوژی

    ما با یک تیم پیشرفته روبرو هستیم
    شما که مباحث مدیریت رو پیگیری میکنید بهتر از میدونید که یک محصول برای تولید نیاز به مفهوم برای سرمایه گذاران داره پس حتما فکر ایشون راحته که الان رفته روی خط تولید

  • Amir Mehrani
    پاسخ

    البته معلومه که شما از طرفدارای پر و پا قرص اپل هستید. ولی همیشه استراتژی ها برای برنده شدن در بازار درست از آب در نمیان. شرکتهای بزرگ هم دچار اشتباه می شن. حالا باید صبر کرد و دید بازخوردها از استفاده از این ابزار چگونه خواهد بود. حرف شما را در مورد فرهنگ رو قبول دارم. خود اپل کاری کرده که فرهنگ استفاده افراد از تجهیزات از این دست تغییر کنه. به همین دلیل سطح توقع ها بالا رفته. دیگه کسی منتظر دیدن فقط یک دستگاه جدید با برند اپل نیست. همه دنبال یک اتفاق یا یک معجزه هستند. به همین دلیل اگر محصول جدید ویژگی های معجزه را نداشته باشه استقبال خوبی ازش نمیشه.
    در نهایت باید این موضوع را هم در نظر داشت که شرکتی که برترین تکنولوژی های جهان را در اختیار داره در جایگاهی نیست که یک پروتوتایپ به بازار وارد کنه. در حال حاضر عدم پشتیبانی از فلش بعنوان مثال در این دستگاه یک علامت سوال بزرگ است.

  • mohammad
    پاسخ

    سلام از محصول ما دیدن کنید 🙂 اگه خواستید می تونید بیاد با هم دستگاه را چک کنیم

  • mohammad
    پاسخ

    سلام از محصول ما دیدن کنید اگه خواستید می تونید بیاد با هم دستگاه را چک کنیم
    http://andishe-sabz.com/onyx.htm

ترک بک ها
  • […] مطلب قبلی درباره یک دلیل مهم از نظر خودم در مورد خرید iPad نوشتم. […]

  • […] مطلب قبلی درباره یک دلیل مهم از نظر خودم در مورد خرید iPad نوشتم. […]

یک نظر بدهید