نتیجه نظر سنجی: با مدیریت جدید!

می خواستم این مطلب رو پنج شنبه منتشر کنم اما با توجه به اینکه برای نظر سنجی از گوگل فرم استفاده کرده بودم و همه می دونیم که چه اتفاقی در این چند روز افتاده بود، عملا دسترسی به اطلاعات ثبت شده یک جوک بود.

اما ماجرای پشت این موضوع چیه؟ چند وقت پیش برام سوال شد که چرا ما سالهاست که از این جمله “با مدیریت جدید!” استفاده می کنیم در حالی که به نظرم خیلی جمله مناسبی نیست. به نظرم اومد که بیشتر از اینکه این جمله نشون دهنده تحول و قدرت باشه نشونه ضعفه. به همین دلیل این نظر سنجی را گذاشتم تا ببینم درست فکر می کنم یا نه. و نتیجه جالب بود.

همونطور که در نمودار مشخص شده 73% شرکت کنندگان گزینه “تمام ایرادها بخاطر ضعف مدیر قبلی بوده ولی از این به بعد همه چیز عالی خواهد بود” را انتخاب کرده اند. بیشتر که به این جمله توجه می کنیم می بینیم که در بسیاری از مواقع افرادی که تازه مسئولیت کاری را برعهده می گیرند، بخصوص اگر کار در وضعیت مطلوبی قرار نداشته باشد، شخص قبلی را می کوبند و از این حربه بعنوان یک راه حل دم دستی برای بدست آوردن شرایط برنده استفاده می کنند. خیلی راحته که هواپیمایی سقوط کند و تمام تقصیرها را به گردن خلبان بیاندازیم بدون اینکه شرایط دیگری را در نظر بگیریم. این نوع رفتار را متاسفانه در کشورمون زیاد می بینیم.

پذیرفتن مسئولیت و بخصوص پذیرفتن مسئولیت شکست نه تنها جایگاه یک فرد را خراب نمی کنه بلکه از او تصویری قوی و شجاع هم می سازد. در عوض فرافکنی (کاری که نمونه هاش به شدت زیاده) فقط باعث میشه تا شخص زمان محدودی در مسند مسئولیتی بمونه چون همون اتفاقاتی که برای نفر قبل افتاده برای او هم خواهد افتاد.

خلاصه که وقتی مسئولیت کار جدیدی را بدست گرفتیم، نیازی نیست که یک پارچه بالای سرمون بزنیم و بنویسیم با مدیریت جدید! نحوه برخورد ما با کار در زمان بسیاری کوتاهی نتیجه تغییرات انجام شده را مشخص خواهد کرد.

——————————————————————————————————————————————

در صفحه بپرسید؟ می توانید سوالات خود را در زمینه مطالبی که در بلاگ می نویسم مطرح کنید تا درباره آنها مطلب بنویسم.

می توانید مشترک فید مطالب این بلاگ بشوید و یا در توییتر من را دنبال کنید.

بلاگ سازمانی خود را ثبت کنید تا در Thecoach.ir به خوانندگان جدید معرفی شود.

خدماتی را که می توانم ارائه بدهم مطالعه کنید و در صورت نیاز با من تماس بگیرید.

نمایش 0 دیدگاه
  • مهدی
    پاسخ

    نمی‌دونم این کامنت به این پست ارتباطی داره یا نه، ولی اگر که May Day رو دیده باشی، متوجه می‌شی که معمولا سقوط هواپیماها در اثر اشتباه خلبان بوده. البته نه این اشتباهات ساده‌ای که به ذهن ما می‌رسه 🙂

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @مهدی گیر نده مهدی. باز من مثال زدم…؟؟؟ 🙂

  • ابراهیم
    پاسخ

    به نظر من بهتره وقتی مدیر جایی شدی هیچی نگیم چیزی ننویسیم چون ممکنه ما هم کاری نکنیم فرداش بزنن بالا سر در شرکت(با مدیریت جدید !)

یک نظر بدهید