نتیجه نظرسنجی روش پیدا کردن کار مورد نظر – شما در حال حاضر یک برند هستید!

در مطلب قبل “پرسنال برندینگ: شما به دنبال کار می گردید یا کار به دنبال شما می گردد؟” نظر سنجی قرار دادم در این مورد که شما از چه طریقی کار مورد نظر خود را انتخاب می کنید؟ و نمودار زیر نتیجه پاسخهاست. (از آنجایی که من نظر سنجی را با Google Doc ساخته بودم و نمی دونم چرا یکدفعه این سرویس با نمایش فونت فارسی کنار نمودارها مشکل پیدا کرده، مجبور شدم نتیجه را به Excel منتقل کنم و نمودار را دوباره بسازم)

همانطور که در نمودار مشخص شده، پیدا کردن کار از طریق آگهی های روزنامه و سایتهای کاریابی، کمترین میزان را داشته و برعکس بیشتر کارها به مخاطبهای نظر سنجی یا پیشنهاد شده یا افراد بواسطه دوستان و آشنایان به موقعیتهای کاری معرفی می شوند. البته نتیجه این نظر سنجی در محدوده خوانندگان این بلاگ است و این شرایط برای شغلهای مختلف متفاوت است. مثلا معمولا سازمانهای بزرگ با آگهی های روزنامه ای اقدام به جذب نیرو می کنند یا از طریق آزمونهای ورودی افراد مورد نظر را پیدا می کنند. البته باید در این اواخر نقش سایتهایی مثل Iran Talent را هم در نظر گرفت که بخش عمده ای از نیروهای انسانی مورد نیاز شرکتهای بزرگ و چند ملیتی را تامین کرده اند.

اما با توجه به تمام این موضوعها باید به این نکته توجه داشت که معمولا افرادی که بواسطه آشنایی قبلی با تخصص و تجربه شان و یا به واسطه آشنایان به کاری معرفی می شوند می توانند از شرایط کاری بهتری برخوردار باشند. (از این مورد گاهی با نام پارتی بازی هم یاد می شود که در مطلبی جداگانه به مقوله ارتباطات و پارتی خواهم پرداخت). اما این فقط در مرحله معرفی و رسیدن به کار مورد نظر است و بعد از آن کیفیت انجام کار است که میزان اعتبار شخص در محیط کار را مشخص می کند. با توجه به همه این موارد، دو موردی که در نظر سنجی آمار بالاتری دارند بیانگر یک حقیقت هستند و آن اینست که هر شخص دارای یک برند است. بله شما همین حالا داری یک برند هستید که باعث می شود کارهای حوزه تخصصیتان به شما پیشنهاد شود. نحوه حرف زدنتان، صحبت کردنتان، لباس پوشیدن و نگرش شما به کاری که انجام می دهید و نوع تخصصتان همه برند شما را شکل می دهند. اما این برند، برندی است که بصورت ناخودآگاه شکل می گیرد و معمولا ما تصوری از تاثیر برند خود بر دیگران نداریم. پرسنال برندینگ در واقع هنر تعریف و نگهداری از تاثیری است که بر اطرافمان داریم. پرسنال برندینگ به ما کمک می کند تا بصورت آگاهانه تصویری از خودمان بر اساس واقعیت شخصیت و تواناییهایمان ایجاد کنیم. ایجاد مناسب و آگاهانه این تصویر- برند- باعث می شود تا شرایط کاری کاملا متفاوتی را تجربه کنیم.

در کارگاه پرسنال برندینگ که در مطلب قبل به آن اشاره کردم، شما با تکنیکهای پرسنال برندینگ آشنا خواهید شد. اطلاعات کارگاه را می توانید از طریق همین بلاگ یا بلاگ رضا بهرامی پیگیری نمایید.

شما می توانید در بحثی با عنوان معیارهای موفقیت یک شخص در را کار را چه عواملی می دانید؟ که در گوگل ویو جاری است شرکت کنید.

تبلیغات

——————————————————————————————————————————————

در قسمت بپرسید؟ می توانید سوالات خود را در زمینه مطالبی که در بلاگ می نویسم مطرح کنید تا پاسخ بدهم.

می توانید مشترک فید مطالب این بلاگ بشوید و دیگر مطالب را دنبال کنید.

بلاگ سازمانی خود را ثبت کنید تا در Thecoach.ir به خوانندگان جدید معرفی شود.

خدماتی را که می توانم ارائه بدهم مطالعه کنید و در صورت نیاز با من تماس بگیرید.

نمایش 0 دیدگاه
  • امین گرجی
    پاسخ

    لایک فراوان. بیشمار جرقه در ذهن من ساخت.

  • arashk
    پاسخ

    TARIFE GHASHANGIYE

ترک بک ها

یک نظر بدهید