معرفی کتاب:‌رمز موفقیت ایرانیان در آمریکا

پرسه زدن گاه‌گاهی در کتاب فروشی‌ها این خوبی را داره که باعث می‌شه کتاب‌های ارزشمندی رو پیدا کنی که کمتر در مورد آنها صحبت می‌شه. یکی از این کتاب‌ها، رمز موفقیت ایرانیان در آمریکا است. کتابی که پایان نامه دکتری فرشته امین در رشته رهبری سازمانی در دانشگاه پپرداین آمریکا است و توسط دکتر حمید شفیع پور به فارسی برگردانده شده است.

فرشته امین مشاور و مربی توسعه مهارت‌های رهبری و عضو هیات مدیره انجمن حرفه‌ای مربیان و مشاوران در لس‌آنجلس است. وی فوق لیسانس خود را در رشته مدیریت از سازمان مدیریت صنعتی تهران و لیسانس آمار خود را از دانشگاه شیراز دریافت کرده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است:

ایرانیان مقیم آمریکا تحصیل کرده‌ترین و موفق‌ترین گروه نژادی در ایلات متحده به حساب می‌آیند و سهم بسزایی در رشد و اقتصاد این جامعه دارند. ولی هیچ سند معتبری که نشان دهد که چرا و چگونه به این موفقیت‌ها دست پیدا کرده‌اند در دست نبود. هدف این کتاب کند و کاو در راهبردهای موفقیت رهبران ایرانی در آمریکا است. رهبرانی که در این مطالعه تصویر شده‌اند، مهاجرانی هستند که به خوبی با شرایط جدید خوگرفته‌اند و احساس می‌کنند که هم ایرانی و هم آمریکایی هستند و جنبه‌های هر دو فرهنگ را دارا می‌باشند. این فرآیند کار آسانی نبود و نیست. آنها درباره خود، چالش‌ها و راهبردهای موفقیت خویش در چیره شدن بر این چالشها سخن گفته‌اند. از این تجربه‌‌های زندگی درس‌های باارزشی می‌توان آموخت که خوانندگان را در مسیر موفقیت و رهبری یاری کننده است.

جالب است بدانید که در لیست 500 شرکت برتر مجله فورچون (شرکت‌هایی با سرمایه بیش از 200 میلیون دلار) ، بیش از 50 ایرانی به‌عنوان افراد کلیدی حضور دارند. جامعه تحقیقاتی این کتاب معطوف شده به این گروه. شما با مطالعه این کتاب درمیابید که خودآگاهی، انگیزه، نگرش دوفرهنگی، مهارت‌های اجتماعی و آموزش مداوم از مهم‌ترین راهبردهای موفقیت ایرانیان مقیم آمریکا بوده. در این کتاب سعی شده تا نگرشی به دیگر ایرانیان برای به‌دست آوردن راهبرد‌های موفقیت ارائه گردد.

اما بزرگترین ایراد کتاب این است که این یک تحقیق منتشر شده است. در واقع شما در هنگام خواندن کتاب با جزییاتی برخورد می‌کنید که صرفا اطلاعات تحقیقاتی است که برای ارائه دانشگاهی مفید است و به نظر من روان نشدن زبان تحقیق برای یک کتاب بزرگترین ضربه را به خواندن این کتاب می‌زند. با این وجود این موضوع باعث نمی‌شود که بتوان از خواندن این کتاب صرف نظر کرد.

کتاب در سال 1387 توسط انتشارات هادیان و راه‌گشای خلاق منتشر شده است و قیمت پشت جلد آن 2500 تومان است.

نمایش 0 دیدگاه
  • حصول
    پاسخ

    با سپاس از معرفی و نقد کتاب فوق،
    این کتاب در نشانی زیر قابل دسترسی و تهیه است. به دلیل تجربه خرید موفق از این مرکز (حصول)، شاید معرفی به دوستان نیز مفید باشد:

    http://www.hosool.com/index.php?productID=6584

    با آرزوی موفقیت و سلامتی

  • مانی
    پاسخ

    فعلا که در حال خواندن کتاب بارون درخت نشین هستم ولی احتمال دارد که این کتاب رو هم بخونم.
    ممنون

  • sam shahrami
    پاسخ

    سلام
    مرا راهنمايي بفرماييد چگونه ميتوان با ايرانيان فرهيخته و اساتيد مقيم امريكا و كانادا تماس ايميلي برقرار كرد . متشكرم

یک نظر بدهید