معرفی بلاگ سازمانی: آریاداد

شرکت آریاداد

شرکت آریاداد

عنوان شرکت: آریاداد

زمینه فعالیت: فناوری اطلاعات

تعداد نویسنده: 5 نفر

مهمترین ویژگی در این شرکت تخصیص 5 بلاگ به 5 نفر در بخشهای مختلف شرکت می باشد.

نویسندگان و آدرسهای بلاگ:

سیاوش سیدین – ریاست هیات مدیره   https://blog.aryadad.com/seyedin

مهدی ارفعی – مدیریت عامل  https://blog.aryadad.com/arfaei

علیرضا سمر – مدیریت واحد طراحی   https://blog.aryadad.com/samar

آنا افشارپاد – مدیریت واحد فروش       https://blog.aryadad.com/afshar

آنا آراسته – مدیریت واحد آموزش      https://blog.aryadad.com/arasteh

شرکت آریاداد در پاسخ به اینکه چرا داشتن بلاگ سازمانی برای شما مهم است؟ اینگونه پاسخ داده اند:

مهم بودن بلاگ سازمانی برای آریاداد به دلیل اهمیت ارتباط با مشتریان است از این رو تصمیم گرفتیم برای جلوگیری از پیچیدگی این ارتباط برای هر بخش بلاگی جداگانه تعریف کنیم تا بتوانیم نیاز پاسخگویی بهتر و نوین تر را برطرف کنیم.

ابتدا هدف را بر رفع سوالات رایج قرار دادیم اما با توجه به عطش کاربران به دانش روز اهداف دیگری از جمله آشنا ساختن کاربران با تکنولوژی های استفاده شده در پروژه های آریاداد، معرفی ساختار شرکت، آشنایی با روند انجام پروژه ها، رویدادهای آریاداد و حتی پست های شخصی پرسنل که باعث برقراری ارتباط زیبا با کاربران خواهد شد و نشان از آرامش فکری آنان در محیط کار دارد برایمان پدیدار شد.

شرکت آریاداد یک شرکت مبتنی بر فناوری اطلاعات است که با هدف ارائه راه حل های نرم افزاری و  مشاوره سیستم های اطلاعات سازمانی ، تشکیل گردیده است و در حال حاضر با سرمایه نیروی انسانی مجرب و متعهد ، مشاوران کارآزموده و دانش آموختگان زبده و با تکیه بر اصل مشتری مداری مشغول به فعالیت می باشد.

شرکت آریاداد نیاز مدیران امروز سازمان ها را شناخته است و اساس فعالیت خود را مواردی از قبیل:

ارائه راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، پرتال جامع سازمانی، نرم افزار سیستم مدیریت محتوا، سیستم اطلاعات مدیریت، ثبت دامنه، میزبانی وب  خدمات سرور اختصاصی

بنا نهاده است.

نمایش 0 دیدگاه
  • شایان شلیله
    پاسخ

    سلام چرا این وبلاگ ها فید ندارن؟؟؟ بعدش هم برای این مدل شرکت ها هم باید یک فید مشترک طراحی بشه که برای دنبال کردن وبلاگ سازمانی نیاز نباشه 5 تا فید اضافه بشه. در کل یک وبلاگ با پنج نویسنده خیلی بهتره

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @شایان شلیله باهات موافقم شایان و نکته خوبی رو گفتی. من سعی می کنم هفته های آینده این بلاگها رو نقد کنم و نقاط قوت و ضعفشون رو بگم.

  • پرهام
    پاسخ

    منم با نظر شایان موافقم ، البته وبلاگ های سازمانی زمانی به این صورت جدا میشه که بخش های خیلی متنوع تری وجود داشته باشه ، مثلا سان نمونه ی وبلاگ سازمانی جداگونه ای داره ، در کل این حرکت و اهمیت وبلاگ نویسی سازمانی که داره جا میافته خیلی خوبه

  • پرهام
    پاسخ

    وبلاگ ها هم تقریبا ضعیف بود ، به نظر من وبلاگ سازمانی با وبلاگ شخصی خیلی فرق میکنه ، مثلا وبلاگ نویسان سان و ماکروسافت ( ام اس دی ان نتورک ) نمیان شعر و داستان بنویسند !

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @پرهام باهات موافقم پرهام. این مجموعه بلاگ خیلی شرایط شخصی هم داشت. اما من فکر کردم که معرفی شدن این مجموعه با همین شرایط میتونه برای اون مجموعه مفید باشه. فکر می کنم همین فیدبکها خیلی به کارشون بیاد.

  • Ramin
    پاسخ

    @شایان شلیله

    من فکر می کنم داشتن چند بلاگ مستقل ایده جالبی هست و با اینکه چند نویسنده بر روی یک بلاگ بصورت مشترک مطلب بنویسند، تفاوت داره و البته هر کدام کاربرد های متفاوتی دارند و الزاما جایگزینی برای هم نیستند.

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @Ramin چند بلاگه بودن کار به شدت سختیه و به نظر من به شدت به اندازه شرکت وابسته است. چند بلاگه بودن برای یک شرکت کوچک به نظر من باعث میشه تا تمرکز نویسندگان و مخاطبان از موضوع شرکت دور بشه و اصولا در شرکتهای کوچک افراد اینقدر کار دارند که از عهده انجام چنین حجم کاری بر نیان.
    اگر تو نمونه های خارجی هم بخوایم بگردیم مثال SUN و یا شرکت Accenture که یک شرکت بسیار بزرگ مشاوره ای است یا مایکروسافت، Oracle، GE اینها شرکتهایی هستند که به دلیل بزرگ بودن موضوعهای تخصصی خودشون رو کلاسه بندی کردن و چند بلاگ دارند.
    به یک نکته هم باید توجه داشت که مخاطب بلاگهای سازمانی مشتریان هستند که برعکس افرادی که وبگردی می کنند و با ابزارهای وبگردی مثل RSS Readerها آشنا نیستند. در نتیجه در شرایطی ایرانی ممکنه به جای اینکه به مشتریها کمک کنه باعث سردرگمی بشه.

  • SaMaN
    پاسخ

    کی گفته اینا وبلاگ سازمانی هستند. اینا وبلاگ های شخصی هستند که در یک سازمان نویسندگانشان فعالیت می کنند. همین!

    به نظر من باید مدیر این سایت که قصد معرفی وبلاگهای سازمنی را دارد ابتدا در مورد وبلاگ ها و ماهیت آنها تحقیق نماید، سپس اقدام به معرفی!!!

    اصلا شاید دیدگاه سازمانی که شما معرفی کردید چیز دیگری است.

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @SaMaN آقای سامان از اونجایی که تعداد شرکتهایی که بلاگ دارند در ایران خیلی کم هستند من شرکتهایی که تصمیم به راه اندازی بلاگ گرفته اند و تحت نام خودشون بلاگ دارند حتی مثل این شرکت که مطالب شخصی هم درش نوشته اند را معرفی می کنم به این دلیل که خود شرکتها متوجه بشن که دقیقا باید در بلاگ سازمانی چه کاری انجام داد. به طور حتم من به تعریفی که از بلاگ سازمانی وجود داره آگاهم اما سعی کردم که با معرفی این بلاگها آنها را نقد کنم. فکر می کنم شما مجموعه مطالبی که درباره بلاگ سازمانی در این بلاگ هست را مطالعه نکرده اید و بلاگهای قبلی را که معرفی شده اند هم ندیده اید. پیشنهاد می کنم آنها را مطالعه کنید.
    در صورتیکه شما شرکتهایی را میشناسید که بلاگ دارند خوشحال میشم معرفیشان کنید.

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    نکته دیگه اینکه من از نویسندگان بلاگ آریاداد خواهش کرده ام که در این بحث شرکت کنند. امیدوارم که پاسخ بدهند.

  • مجيد آواژ
    پاسخ

    به اين دو جمله در متن بالا توجه کنيد :
    ” اما با توجه به عطش کاربران به دانش روز اهداف دیگری …”
    و
    “شرکت آریاداد نیاز مدیران امروز سازمان ها را شناخته است و اساس فعالیت…”

    من فکر مي کنم که بر اساس دو جمله ياد شده، اين همکاران ما هنوز با کارکرد وبلاگ سازماني آشنا نيستند. اين جمله ها جدا از کليشه اي بودن، اگر جايگاهي داشته باشند در کاتالوگ و وبسايت است و به هيچ وجه مناسب وبلاگ نيستند. کافي است که اين گونه مطالب با نوشته خوب علي واحد ( http://weblog.radmanitd.com/archives/000735.html ) مقايسه شود تا مشخص شود که يکي کارکردهاي وافعي وبلاگ سازماني چيست.

  • علیرضا سمر
    پاسخ

    دوستان عزیز خیلی ممنون از نظرات سازندتون ..
    سیاست شرکت آریاداد با بررسی وبلاگ های گروهی مرتبط بدین ترتیب بوده که وبلاگ های جداگانه برای هر کدام از اشخاص برجسته ایجاد شود و امید است بزودی شاهد تعالی این تفکر باشیم.
    قویاً از ایده ی پست های شخصی پرسنل دفاع میکنیم و بازخورد آن را در بین پرسنل خود و ارتباط با مشتریان میبینیم که پیشنهاد می شود شرکت های ایرانی از این ایده استفاده کنند.
    از ایده فید مشترک استقبال میکنیم و مطمئنا از این پیشنهاد استفاده خواهیم کرد.
    امید است این محیط ها گسترش پیدا کند تا باعث رشد جامعه مجازی فارسی شود.

یک نظر بدهید