مزیت رقابتی شغلی

برای برگشتن از شرکت به خونه آژانس گرفته بودم. در میانه راه که بودیم موبایل راننده زنگ زد و آقای راننده شروع کرد مثل بلبل انگلیسی صحبت کردن. از صحبت‌هاش متوجه شدم که مسافر غیرایرانی داره و مسافر می‌خواست باهاش برای صبح روز بعد قرار بذاره. تلفن که تمام شد پرسیدم مسافر خارجی دارید؟ راننده تایید کرد و گفت که چون می‌تونه انگلیسی صحبت کنه مسافرهای خارجی داره و به همین دلیل هم درآمد خوبی داره.

مکالمه من با آقای راننده که تمام شد داشتم به این موضوع فکر می‌کردم که داشتن یک مهارت ویژه در کار شاید به‌ظاهر ساده از نظر ما، باعث شده تا این شخص در جایگاه متفاوتی نسبت به همکاران خود قرار بگیره و در واقع دونستن زبان برای این شخص یک مزیت رقابتی شغلی حساب می‌شه.

در هر کار و شغلی که هستیم باید به این موضوع فکر کنیم که چه ویژگی در ما وجود داره که می‌تونه باعث بشه ما نسبت به دیگران در جایگاه متفاوتی قرار بگیریم. این‌که چه نقاط قوتی داریم که در صورت تقویت اونها می‌تونیم به پیشرفت‌های خوبی برسیم. باید بدونیم که در هر زمان داشتن چه مهارت‌هایی می‌تونه باعث بشه تا موقعیت کاری خوبی به‌دست بیاریم. فرقی نمی‌کنه که چه کاری انجام می‌دیم. فرقی نمی‌کنه که راننده آژانس باشیم یا یک مهندس. فرقی نمی‌کنه که در یک شرکت کوچک کار می‌کنیم یا یک سازمان بزرگ. همیشه می‌تونیم مهارت‌ها و توانایی‌های ویژه‌ای رو به‌دست بیاریم که باعث می‌شه شرایط کاریمون بهتر بشه.

——————————————————————————————————————————————————

این مطلب در وبلاگ thecoach.ir منتشر شده است. شما می‌توانید مشترک خورا ک این بلاگ شوید.

من را در توییتر و گوگل+ دنبال کنید.

نمایش 0 دیدگاه
  • امیر
    پاسخ

    امیرخان چند روزی بود اصلا نمیشد وارد سایتتون شد چراشو نمیدونم – خوب بگذریم راجب این پست من کاملا موافقم که هر شخص باید در حوضه های کاری خود به مهارت هایی دست پیدا کنه که بتونه توی این دنیای رقابت حرفی برای گفتن داشته باشه و از طرفی با این سرعتی که اطلاعات دارند کهنه و از رده خارج میشند اصلا نباید به اطلاعات و تخصص های گذشته مون دل خوش کنیم که بقول “الوين تافلر” بي سوادان قرن 21 کساني نيستند که نمي توانند بخوانند و بنويسند بلکه کساني هستند که نمي توانند آموخته هاي کهنه را دور بريزند ودوباره بياموزند. کیفیت زندگی شما صرف نظر از اینکه در چه حوزه ای کار می کنید بستگی دارد به اینکه تا چه حد خود را متعهد می دانید که در کار خود بهترین باشید .
    من به قدرت “چرا ؟” کاملا واقف و معتقدم . کاهی اوقات هیچ چیز موثرتر از پرسش هایی طلائی ما از خودمون کارسازتر نیست .اندیشیدن مداوم به قدرت چرا POWER OF WHY . نمونه ای از این چرا ها :
    هدف شرکت از استخدام من چی بوده ؟ بعبارتی دیگر در ازای پرداخت حقوق ماهیانه چه خدماتی را متقابلا از من خواهان است ؟ از بابت ارائه چه خدماتی شرکت به من حقوق می دهد؟
    در شغل شما چه عواملی برای پیشرفت حیاتی هستند ؟ در انجام چه کارهائی باید حتما عالی باشید تا بتوانید به موقعیت بالا دست یابید .
    هدف شرکت از استخدام من چی بوده ؟ بعبارتی دیگر در ازای پرداخت حقوق ماهیانه چه خدماتی را متقابلا از من خواهان است ؟ از بابت ارائه چه خدماتی شرکت به من حقوق می دهد؟
    ” كه اگر من امروز سر كار نمي آمدم و غيبت ميكردم چه اتفاقي مي افتاد ؟ ” اگر اتفاق خاصي نمي افتاد ، مي شه اينگونه نتيجه گيري كرد كه بود و نبودتون براي سازمان فرقي نميكنه .

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @امیر یک مشکل فنی متاسفانه پپیش اومده بود که رفع شد. به نکات خیلی خوبی اشاره کردید.

یک نظر بدهید