شما یک کسب و کار دارید و به طبع آن یک سایت. قصد دارید با شخص یا اشخاصی از طریق ایمیل ارتباط برقرار کنید. پس از آدرس ایمیل info@yourbusiness.com به مخاطبهای خود ایمیل میزنید، با آنها صحبت میکنید و در نهایت برای امضا هم عنوان کسب و کار خود را مینویسید. شاید این ارتباط یکطرفه برای اطلاع رسانی درخصوص کسب و کار خودتان ایرادی نداشته باشد. اما مشکل آنجایی پیش میآید که شخص دریافت کننده باید پاسخی ارسال کند. در این شرایط من بهعنوان دریافت کننده ایمیل نمیدانم که باید با چه شخصی صحبت کنم. خودتان را در این موقعیت فرض کنید. ایمیلی از سایتی دریافت کردید که میخواهید پاسخ بدهید. باید بنویسید سلام سایت …. !؟ شما نمیدانید که مخاطب خانم هست یا آقا و چه سمتی دارد. در نتیجه زبان صحبت خود را هم بهسختی میتوانید تنظیم کنید.
به همین دلیل اگر قرار است برای مخاطبهای خود از طرف کسب و کار و سایتی که دارید ایمیلی ارسال کنید که ممکن است پاسخ داده شود این ایمیل از طرف شخص و نه سایت، با سمت مشخص ارسال شود که شخص پاسخدهنده هم بتواند زبان مناسب را انتخاب کند و پاسخ خود را بهشکل صحیح ارسال نماید. اینکار حس صحبت با یک انسان را بیشتر تقویت میکند.
——————————————————————————————————————————————————
این مطلب در وبلاگ thecoach.ir منتشر شده است. شما میتوانید مشترک خورا ک این بلاگ شوید.
کارگاه پرسنال برندینگ به شما کمک میکند تا جایگاه کاری ویژهای در کسب و کار خود بهدست آورید. ثبتنام کنید!
من را در توییتر و گوگل+ دنبال کنید.
ok
اصلا تا به حال اینطوری به این قضیه فکر نکرده بودم و ممنونم امیر جان
اقا خواهشا از ای دست موارد بیتشر بنویس که ما هم بیشتر یاد بگیریم.
نکتهی جالب و مهمی بود. این مشکل قبلاً به ذهن من رسیده بود ولی راهحلی براش پیدا نکرده بودم.
کلاً توی خیلی از وسایل ارتباطی یک سازمان با دیگران میشه این رو مطرح کرد. مثلاً یک جنبهی دیگهش هم اینه که توی وبلاگهای سازمانی بهتره افراد با اسم خودشون مطلب بنویسند تا با اسم سازمان.
درسته منطق کاربردیی داره.
من تو یه فروشگاه لباس شماره اشتراک دارم وای میل برام می فرستن( چیز متفاوتی نیست) اما تفاوتش در اینه که وقتی ای میل می دن از طرف یه شخص مشخص و همونطور که گفتین با ذکر سمت اوست که اون آدم تداعی کننده واضح تری برای من مشتری است تا مثلا فروشگاه به اون بزرگی و پر از فروشنده.