درباره‌ی مرکز تحول مثبت خاورمینه

www.mideastpositivechange.org

مرکز تحول مثبت خاورمیانه Middle East Center for Positive Change زیر مجموعه‌ی گروه بین‌المللی تحول مثبت Corporation for Positive Change است که با بیش از ۱۰ مرکز در نقاط مختلف دنیا فعالیت می‌کند.

این مرکز شامل مجموعه‌ای از مشاوران با تجارب و توانایی‌های ارزشمند در ایجاد تحول در سازمان‌های مختلف در دنیا است. مشاوران این مرکز به سازمان‌ها در نقاط مختلف دنیا کمک می‌کند تا با استفاده از رویکرد Appreciative Inquiry بخش انسانی سازمان خود را تقویت کنند. ایجاد تحول استراتژیک و فرهنگی در کسب و کارها٬ مجموعه‌های آموزشی٬ بهداشتی٬ سازمان‌های دولتی و نهادهای غیرانتفاعی از فعالیت‌های این مرکز است.

مشاوران این مجموعه توان بالایی در شکل‌دهی تیم‌ها دارند و با همکاری با مجموعه‌ی مدیران٬ متخصصان و تیم‌های پروژه به آنها کمک می‌کنند تا با شفاف کردن اهداف خود٬ تقویت ارتباط با ذینفعان و بکارگیری توانمندی‌ها بر بدست آوردن نتایج متمرکز شوند. گروه شرکت‌های Positive Change با داشتن دفاتری در آمریکا٬ کانادا٬ آمریکای جنوبی٬ اروپا و آسیا شبکه‌ای از متخصصان با تجربیات بین‌‌المللی را در اختیار دارد.

متد ما: جستجوی ارزش‌ها چیست؟

جستجوی ارزش‌ها یا Appreciative Inquiry یک فلسفه و متد برای ایجاد تغییر مثبت است. این رویکرد بر اساس این فرضیه شکل گرفته است که سیستم‌های انسانی٬ تیم‌ها و سازمان‌ها در جهت چیزی که بر آن متمرکز می‌شوند و جستجو و گفتگو می‌کنند حرکت می‌نمایند.

لازمه‌ی رویکرد جستجوی ارزش‌ها مطالعه‌ی دلایل موفقیت انسان‌ها٬ تیم‌ها و سازمان‌ها است؛ زمانی‌که بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند. پیش‌فرض این رویکرد این نیست که انسان‌ها٬ تیم‌ها و سازمان‌ها همواره از خودشان موفقیت بروز می‌دهند. این رویکرد بر اساس تحقیقات انجام شده و تجربیات شکل‌گرفته ثابت می‌کند که افراد زمانی یاد می‌گیرند و سازمان‌ها زمانی تغییر می‌کنند که تمرکزشان را به سمت گفتگو درباره‌ی نقاط قوت و الگوهای موفقیت و کشف هویتشان در زمان موفقیت سوق می‌دهند.

برهمین اساس جستجوی ارزش‌ها افراد را دعوت به گفتگو درباره‌ی توانمندی‌های فردی و گروهی و رویاها و آروزها می‌کند و کمک می‌کند آنها فرصت‌ها و برنامه‌های همکاری برای شکل‌دهی آینده‌ی مطلوب را کشف کنند.

 خدمات ما

  •  طراحی برنامه‌ی پرورش مدیران
  • طراحی برنامه‌های شناخت استعدادهای سازمان
  • طراحی برنامه‌های افزایش کارایی کارکنان
  • طراحی برنامه سنجش و افزایش رضایت مشتریان
  • تحول فرهنگی سازمان
  • کوچینگ مدیران

میزان کارایی کارکنانی که به توانایی‌های آنها توجه می‌شود ۶ برابر بیشتر از دیگر کارکنان است.

عدم توجه به کارایی کارکنان 10%
توجه به کارایی کارکنان 60%

تماشای این وبینار نقطه‌ی شروع خوبی برای آشنایی با خدمات سازمانی است.

گفتگو درباره‌ی خدمات سازمانی را می‌توانیم با یک جلسه آغاز کنیم.