Yammer یک Twitter برای شرکت شما

در مطلب قبلی راجع به Enterprise 2.0 صحبت کردم. حالا در این مطلب قصد دارم که راجع به یکی از سایتهایی که به شما و تیمتان کمک می کند تا از قابلیتهای Enterprise 2.0 در محیط کارتان استفاده کنید صحبت کنم. سایت Yammer یک سرویس مشابه Twitter است که به شما و همکارانتان امکان می دهد که وضعیت کاری خود را بروز رسانی نمایید و از این طریق دیگران را در جریان فعالیتهای خود و پیشرفت کارها قرار دهید. اما چرا Yammer می تونه ابزار خوبی باشه؟

یکی از مشکلاتی که مدیران همیشه با آن مواجه هستند بحث دریافت و مطالعه گزارش کارکرد افراد تیم تحت سرپرستی آنهاست. البته باید به این نکته توجه داشت که این مشکل تنها مربوط به مدیران نمی شود بلکه نوشتن گزارش از طرف افراد هم کاری خسته کننده محسوب می شود. استفاده از قابلیت مایکروبلاگینگ این امکان را می دهد تا افراد بتون انند به راحتی و با آزادی عمل بیشتر وهمچنین خلاصه و مفید عملکرد خود را در هر لحظه شرح دهند. از این روش مدیران و دیگر افراد بلافاصله بعد از بروزرسانی وضعیت توسط عضو تیم از پیشرفت کار آگاه می شوند و می توانند با پاسخ دادن به فرد با او در تعامل بهتری قرار بگیرند.

آما Yammer در این موضوع چه کمکی می کند؟

اولین ویژگی سایت Yammer اینست که با آدرس ایمیلهای شناخته شده مثل Yahoo و Gamil کار نمی کند و شما باید از آدرس ایمیل کاری خود را برای عضویت استفاده نمایید.  بعد از ورود به سایت Yammer شما با صفحه ای مشابه Twitter روبرو خواهید شد که موارد بروز رسانی شده توسط دیگر کاربران را خواهید دید.

اما مهمترین ویژگی Yammer امکان تعریف چارت سازمانی است. با استفاده از این قابلیت شما می توانید ساختار سازمانی مورد نظر را تعریف کنید و افراد را در جایگاه های مناسب قرار دهید و از این طریق مشخص کنید که چه کسی به چه کسی باید گزارش بدهد.

یکی دیگر از بارزترین ویژگیهای Yammer امکان ایجاد گروه و دعوت افراد به عضویت در گروه می باشد. به این ترتیب شما می توانید گروه ها یا تیمهای کاری مختلف در سازمان را در Yammer تعریف نمایید و بروز رسانی وضعیت توسط افراد در محدوده گروه انجام شود.

همچنین در Yammer می توانید در RSS Feedهای مختلف عضو شوید و مطالب مورد نظرتان را از طریق Yammer مشاهده کنید. Yammer به شما یک Desktop Client هم می دهد که بتوانید بدون نیاز به وارد شدن در سایت از بروزرسانی ها مطلع گردید.

استفاده از Yammer یا تکنولوژیهای مشابه می تواند فضای جدیدی به کار بدهد اما باید توجه داشت که این ابزارها با مناسبات رسمی اداری همخوانی ندارند.

نمایش 0 دیدگاه
  • saber
    پاسخ

    fine

  • saber13812002
    پاسخ

    چقدر این مطلب مفیده و همه ازش غافلیم

  • Amir Mehrani
    پاسخ

    ممنون صابر عزیز از توجه

  • saber13812002
    پاسخ

    چقدر این مطلب مفیده و همه ازش غافلیم

  • Amir Mehrani
    پاسخ

    ممنون صابر عزیز از توجه

ترک بک ها

یک نظر بدهید