پست مهمان: معرفی کتاب عبور از طوفان

بدون شک کتاب عبور از طوفان شناخته شده‌ترین کتاب برای کارآفرینان ایرانی می باشد چراکه برای فضای کسب و کار ایرانی نوشته شده است. اگر تاکنون با این کتاب آشنا نبوده‌اید مطلب زیر را که توسط پیمان اسدی نوشته شده حتما بخوانید. پیمان اسدی خلبان و طراح وب است و در امور بازرگانی هم مهارت دارد!

در هر زمینه‌ی کاری کتاب‌هایی هستند که خواندنشان واجب عینی است و به اصطلاح قرآن آن رشته محسوب می‌شوند.

اگر ایده‌ی راه‌اندازی یک شرکت را در سر می‌پروارنید بر شما است که قبل از هر کاری کتاب عبور از طوفان: راه‌نمای کاربردی شرکت‌های نوپا در ایران اثر کامران باقری را تهیه کنید، وجب به وجبش را حفظ کنید و از نکاتی که به نظرتان مهم‌ترند یادداشت بردارید.

هدف از نگارش این کتاب بیان مسائل پیچیده و تئوریک به زبانی ساده و قابل فهم برای علاقه‌مندان به راه اندازی کسب و کار جدید در قالبی کاربردی بوده است و مهندس باقری تدوین بخشهای مختلف آن را به متخصصان مختلفی سپرده تا آنچه را به مدد تحصیلات دانشگاهی و محک تجربه عملی به دست آورده اند، روی کاغذ و به زبانی ساده برای دیگران بازگو کنند. این یکی از مهمترین نقاط مثبت کتاب است و باعث شده تا خواننده بتواند پاسخ سوالاتی را که در عالم واقع و در فضای کسب و کار کشور با آن روبرو می شود در دل این کتاب بیابد. کتاب به

گونه‌ای فصل بندی شده است که کارفرمایان با سابقه نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. به طور مثال از مسائلی که در فصل‌های “حسابداری” و “راهنمای حقوقی” مطرح می‌شوند، می‌توان در هر زمان استفاده کرد.

البته محتوای برخی از فصول به نظر نمی‌رسد که مناسب یک کتاب باشند. در فصل “معرفی بانک‌ها و صندوق‌های حمایتی” تعداد قابل توجهی از انواع وام‌ها و تسهیلاتی که توسط بانک‌های مختلف در کشور ارائه می‌شوند، نام برده‌شده‌اند که با توجه به تغییرات دائمی شرایط و ضوابط و شکل عرضه‌ی این تسهیلات درج این فصل در کتاب مفید به نظر نمی‌رسد. در زمان نگارش این مطلب تقریبن نیمی از مطالبی که در این فصل به عنوان وام و تسهیلات ارائه شده، تغییر کرده‌اند و به اصطلاح Out Of Date می‌باشد.

کتاب “عبور از طوفان” از آن دست کتاب‌هایی‌ست که پس از خواندن نباید آن را به دیگران قرض دارد یا حتا در کتاب‌خانه گذاشت. بارها پیش آمده که در حین کار به مشکلی برخورده‌ام و مطالب این کتاب راه‌گشایم بوده‌است.

این کتاب را مدتی پیش به یکی از دوستانم که در آن زمان دانشجوی اقتصاد دانشگاه تهران بود پیشنهاد کردم. به اعتقاد آن دوست این کتاب بیش از تمام آن‌چیزی که در طول 4 سال در دانشگاه فراگرفته بود به کارش آمده است.

این کتاب در 16 فصل منتشر شده است و شما می‌توانید آن را از آدینه بوک (1) تهیه کنید. عناوین فصول این کتاب که خود گویای محتوای آن فصل نیز می‌باشد به شرح زیر است:

  1. چطور شروع کنیم؟
  1. بهبود ایده‌های خام
  2. نوشتن طرح تجاری
  3. حمایت از ایده ها
  1. از نمونه اولیه تا محصول
  1. مدیریت کیفیت
  2. مدیریت پروژه
  3. مدیریت بر انسان ها
  4. حسابداری ساده
  5. بازاریابی
  6. مدیریت رشد
  7. راهنمای حقوقی
  8. تهیه بانکها
  9. معرفی بانکها و صندوقهای حمایتی
  10. مراکز رشد
  11. تعیین ارزش و قیمت شرکت

معرفی کتاب که توسط آقای مهدی کنعانی عضو هیئت مدیره بنیاد توسعه فردا و یکی از نویسندگان کتاب را نیز می‌توانید در این‌جا بخوانید.

نمایش 0 دیدگاه
  • roho
    پاسخ

    ممنون از معرفی کتاب ، در اولین فرصت تهیه اش می کنم و می خوانم.

  • محمد نصیری
    پاسخ

    رفتم که تهیه اش کنم
    اینطور کتاب ها رو بیشتر معرفی کنید خیلی کم کتاب کارافرینی ایرانی به تورمون میخوره
    ممنون

  • A
    پاسخ

    واقعاً ممنون.

  • نیما
    پاسخ

    کتاب بسیار مفیدی هست واقعا کاربردی و به زبان خیلی ساده گفته. این کتاب را پارسال توی بلاگ شخصی معرفی کرده بودم. تنها کتابی که تو عمرم خریداری کردم و خوندم همین بود!
    http://blog.nimaarabi.com/2009/01/blog-post.html

یک نظر بدهید