نشست رسانه‌‌های دیجیتال

چهارشنبه گذشته 20 مهر 1390 به‌دعوت نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور در نشستی با عنوان رسانه‌های دیجیتال در غرفه این نهاد در نماشگاه رسانه‌های دیجیتال شرکت کردم که در این نشست آقای جهانگیر الماسی نیز حضور داشتند. در این نشست درباره کارکردهای رسانه‌های دیجیتال و استفاده ما از این رسانه بحث‌‌های مطرح شد که جالب بود.

جلسه با این سوال آغاز شد که آیا ما به اشباع رسانه‌ای رسیده‌ایم و این به نوعی تهدید می‌تونه باشه که هم آقای الماسی و هم من با موضوع اشباع مخالف بودیم. تنوع رسانه‌ای باعث شده تا حق انتخاب آدم‌ها در دنیا بالاتر بره و هرکس برمبنای سلیقه خودش محتوای مورد نظر رو از رسانه‌های متفاوتی دریافت کنه. آقای الماسی هم از دید هنری و با مثال‌هایی از سینما به این موضوع اشاره کردند که دنیای آینده ما با توجه به پیشرفت‌های بدست آمده می‌تونه دنیای قشنگ‌تری باشه.

موضوع بعدی بحث این بود که ما همیشه به فرهنگ و دین خودمون بالیدیم اما برای معرفی این فرهنگ و ارزش‌های غنی چه کاری باید توسط رسانه‌های دیجیتال انجام بدهیم؟

آقای الماسی در پاسخ به این سوال اشاره کردند که باید اخلاق و هویت خودمون رو بیشتر منتشر کنیم. باید سعی کنیم هویت خودمون رو بازیابی کنیم و این هویت رو به دیگران معرفی کنیم. در ادامه من هم اضافه کردم که ما به موضوع رسانه‌های دیجیتال به دید تهاجم نگاه می‌کنیم و همین باعث می‌شه که فضای محدودی رو برای فعالیت در نظر بگیریم که این موضوع نتیجه‌اش عدم امکان انتشار محتوای مورد نظر در فضای اینترنت خواهد بود. دیگر کشورهای دنیا فضای رسانه‌های دیجیتال را به‌خوبی می‌شناسیند و از آن برای انتشار محتوای مورد نظر خود استفاده می‌کنند اما نگاه ما باعث می‌شود که فرصت شناختن این فضا رو از خود بگیریم و در نتیجه در انتشار فرهنگ و ارزش‌های خود نیز شکست می‌خوریم.

در کل در این نشست بحث‌های جالبی شکل گرفت که من هم از نظرات و تجربیات آقای الماسی بسیار استفاده کردم و نکات جالب توجهی رو از دید یک هنرمند که به فضای اینترنت و رسانه‌دیجیتال نگاه می‌کند آموختم.

——————————————————————————————————————————————————

این مطلب در وبلاگ thecoach.ir منتشر شده است. شما می‌توانید مشترک خورا ک این بلاگ شوید.

من را در توییتر و گوگل+ دنبال کنید.

یک نظر بدهید