معرفی کتاب: دم‌دراز

دوستان سایت همینا در وبلاگ خود از من خواسته بودند که کتابی معرفی کنم که با تاخیر زیاد امروز این مطلب رو آماده کردم.

اینترنت تاثیر بزرگی در اقتصاد دنیا داشته و کسب و کارهای شکل گرفته در این عرصه مدل‌های جدید اقتصادی رو به همراه داشتند. کتاب The Long Tail نوشته Chris Anderson نتیجه تحقیقی است که در دانشگاه هاروارد انجام شده. در این کتاب به خواننده توضیح داده می‌شه که آینده کسب و کار فروش کم از تعداد زیادی کالاست. دقیقا اتفاقی که در آمازون می‌افتد. در آمازون به‌دلیل عدم وجود هزینه‌های ثابت انبار‌داری و وجود قفسه‌های نامحدود از کالا، اگر مثلا از یک کتاب در سال تنها دو جلد فروخته شود، آن دو جلد سود بالایی دارد در صورتی‌که در یک کتاب فروشی سنتی آن دو جلد همواره دچار هزینه نگهداری و فضایی که اشغال می‌کنند هستند. فروش سنتی موقعی سودآور بود که شما به‌عنوان عرضه کننده می‌توانستید کالای خود را به مخاطب بیشتری بفروشید و بازار خود را بزرگ کنید. اما اکنون می‌توانید تعداد زیادی بازار کوچک با مخاطب خاص داشته باشید. این روش سودآوری بیشتری نسبت به روش سنتی دارد.

در این کتاب با برسی مثال‌ها و کسب و کارهای مختلف خواننده با مفاهیم تازه‌ای از فروش، بازاریابی، اقتصاد و شیوه کسب و کار آشنا می‌شود. پیشنهاد می‌کنم دوستانی که در زمینه کارآفرینی اینترنتی قصد فعالیت دارند این کتاب را مطالعه کنند اگرچه هنوز نسخه ترجمه‌شده‌ای از آن وجود ندارد. این کتاب برعکس بسیاری از کتاب‌ها به‌جای این‌که بر روی هیجانات کسب و کار و کارآفرینی تمرکز کند، کاملا علمی با موضوع کارآفرینی اینترنتی برخورد می‌کند.

احتمالا الان دنبال لینک دانلود این کتاب در همین متن هستید. اما طبق روال همیشه لینک دانلود این نوع از محتوا را در بلاگ قرار نمی‌دهم. با یک جستجوی ساده در سایت‌های اشتراک فایل می‌توانید لینک دانلود کتاب را پیدا کنید.

——————————————————————————————————————————————

کارگاه شناخت توانایی‌ها و نقاط قوت -6 خرداد 1390 – برای ثبت نام کلیک کنید.

نمایش 0 دیدگاه
  • علی
    پاسخ

    عالی بود.

  • جم
    پاسخ

    ممنونم. حتما در اولین فرصت تهیه اش میکنم و میخرم. باید جالب باشه…

  • A
    پاسخ

    منون

  • سعید
    پاسخ

    این نظر رو ارسال می کنم٬ فقط به خاطر تشکر و حال کردن٬ با این که لینک دانلود را نگزاشتید.

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @سعید خیلی ممنون. حقیقت اینه که اگر بخوام لینک دانلود بذارم، باید لینک به warez بدم که اصولا کار درستی نیست. اما واقعا با یک جستجوی ساده می‌شه کتاب رو پیدا کرد.

  • پرویز
    پاسخ

    من کتاب نوع آنلاینش رو پیدا کردم ولی مثل اینکه روسیه ;))

    http://books.google.com/books?id=-6kY4CW0lAIC&lpg=PP1&pg=PP1#v=onepage&q&f=false

  • محسن
    پاسخ

    سلام
    من به طور اتفاقی به سایت شما برخوردم. تبریک میگم مطالب خیلی خوبی دارید.
    رشته تحصیلی من مهندسی صنایع است و به همراه یکی دیگه از دوستام میخوایم توی زمینه مهندسی صنایع ، کتاب ترجمه کنیم ممنون میشم اگه توی این زمینه اطلاعاتی داشتید برام بفرستید
    در مورد دانلود کتاب هم باید بگم یه سایت خیلی خوب وجود داره که pdf اکثر کتابا رو اونجا مبشه پیدا کرد
    http://www.gigapedia.com

یک نظر بدهید