استفاده از ابزارهای سوشیال در بلاگهای سازمانی ایرانی

در جریان راه اندازی یک بلاگ سازمانی، بعنوان اولین پروژه رسمی،استفاده از ابزارهای سوشیال مثل توییتر و فیس بوک و فرندفید را در دستور کارم داشتم و اعتقاد داشتم که این ابزارها می تونن ارتباط قابل توجهی با افراد برقرار کنن اما بعد این سوال برام پیش اومد که با توجه به عدم دسترسی به این سایتها (غیر قانونی بودن دسترسی) و با توجه به اینکه بخش عمده ای از مشتریان هم دولتی هستند، ممکن است این موضوع به جای آنکه به وجهه عمومی شرکت کمک کند باعث بروز مشکلاتی بشود. به همین دلیل بعد از مشورت با یکی از معاونین شرکت از ایجاد پروفایل در آن سایتها و اتصالشان به بلاگ به کل صرف نظر کردم.

ظاهرا دسترسی به این سایتها در قانون جرائم اینترنتی جرم محسوب میشه که البته من این قانون را چندبار مرور کردم اما اشاره مستقیمی به این موضوع نشده بود یا شاید هم من چیزی ندیدم. اما در جریان قوانین اینترنتی همه می دانیم که با یک قانون نانوشته روبرو هستیم و به همین دلیل از خیر فعالیتهای سوشیال به دلیل مشکلات احتمالی آتی گذشتیم.

نمایش 0 دیدگاه
  • احسان
    پاسخ

    از بند «ه» مصادیق محتوای مجرمانه ذیل قوانین تخلفات رایانه‌ای:
    ۷. استفاده، انتشار و آموزش فیلتر شکن‌ها و روش‌های عبور از سامانه های فیلترینگ (بند ج ماده 25 قانون جرایم رایانه ای)

    با توجه به اینکه این سایت‌ها فیلتر شده‌اند، ترویج استفاده از این سایت‌ها اول اینکه بیانگر این هست که نویسنده از فیلترشکن استفاده می‌کند و در حال ارتکاب جرم است، دوم اینکه خواننده رو به انجام جرم تشویق می‌کند.

    حالا هر طور خودت راحتی! :))

  • مهرداد
    پاسخ

    جالبه پس
    از این جهت به قضیه نگاه نکرده بودم

  • عباس
    پاسخ

    من هم برای سایت گروهمون یه اکانت توییتر و فرندفید ساختم و در صفحه‌ی معرفی اعضای اجرایی لینک به اکانت فیس‌بوکشون رو گذاشتم ولی دیروز بهم در این مورد تذکر دادن،دلیلش رو هم دولتی بودن سایت گفتن . منم به اجبار لینک توییتر و …رو حذف کردم.

  • امیر مهرانی
    پاسخ

    @عباس اره از نظر قانونی مشکل داره. احسان بند قانون مربوطه رو نوشته.

یک نظر بدهید