کوچینگ چگونه به سازمان شما کمک می‌کند؟

طی سال‌های اخیر، کوچینگ به یک سرمایه ‌گذاری مطمئن و قابل اعتماد برای سازمان‌ها تبدیل شده است. شاید شما هم بخواهید بدانید که کوچینگ چگونه برای شرکت‌های مختلف مفید خواهد بود. با ما همراه باشید.

۱. کوچینگ دست یابی ساده‌تر به اهداف اساسی کسب‌و‌کار را ممکن خواهد ساخت

طی این فرآیند، فردی که با نام کوچ شناخته می‌شود، با کارکنان در جهت شناسایی و روشن‌سازی هدف‌های اصلی شرکت و تعیین استراتژی‌های مدیریت موثر همکاری خواهد کرد. در این صورت، احتمال موفقیت بالا‌تر رفته و دست‌یابی به اهداف بیش از پیش ممکن خواهد بود.

۲. کوچینگ می‌تواند خلاقیت را تقویت کند

کوچ کارکنان را تشویق می‌کند که ایده‌های جدید و راهکار‌های جایگزین خود را با جدیت و اعتماد به نقس دنبال کنند. یک کوچ خوب، همواره به دنبال نقطه نظر‌های نو و متفاوت است و سعی می‌کند با سوالاتی که می‌پرسد و اهدافی که تعیین می‌کند، باعث تقویت خلاقیت افراد شود.

۳. کوچینگ تغییرات به وجود آمده هنگام رشد سازمان را مدیریت می‌کند

کوچینگ حرفه‌ای یکی از بهترین راه‌های مدیریت تغییرات مختلف، از جمله رشد، است. کوچ به کارکنان شما کمک می‌کند با استفاده از حداکثر پتانسیل خود، به نیازمندی‌ها، فرصت‌ها و چالش به بهترین نحو ممکن رسیدگی کنند.

۴. کوچینگ ثمربخشی را افزایش می‌دهد

اهمیت واقعی این موضوع وقتی آشکار می‌شود که افراد مختلف، نقش‌های جدیدی در حیطه رهبری بپذیرند. هدف اصلی کوچ‌ها، آموزش افراد برای استفاده از حداکثر توان خود و افزایش ثمربخشی آن‌ها است.  در رابطه‌ای بین کوچ و مشتری شکل می‌گیرد، شفاف بودن و یادگیری از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. طبق آمار منتشر شده از طرف سازمان ICF Global Coaching Client Study، ۷۰ درصد مشتریان شاهد پیشرفت چشمگیری در وضعیت کاری خود بودند.

۵. کوچینگ می‌تواند توانایی‌های ارتباطات را توسعه دهد

طبق دیگر آمار منتشر شده، ۷۲ درصد از افراد درگیر در این فرآیند، شاهد توسعه توانایی‌هایشان در زمینه ارتباطات با دیگران بوده‌اند. از جمله دیگر مزایای فرآیند کوچینگ می‌تواند به بهتر فکر کردن و تصمیم گیری‌های عاقلانه‌تر، دید تازه نسبت به چالش‌های شخصی و موقعیت‌ها و افزایش اعتماد به نفس در زمینه‌های مختلف زندگی کاری و شخصی اشاره کرد.

۶. کوچینگ به جذب و نگهداری نیرو‌های بااستعداد کمک می‌کند

اگر شما هم با پیدا کردن نیرو‌های بااستعداد -یا نگهداری از آن‌ها- مشکل دارید، بهتر است روی توسعه کارکنان سرمایه گذاری کنید. کوچینگ یکی از بهترین روش‌ها برای این کار است. در این صورت شما به کارمندان خود نشان می‌دهید که برای آن‌ها ارزش بسیاری قائل هستید.

۷. کوچینگ رابطه کار و زندگی شخصی را تعدیل می‌کند

کارمندی که زندگی تعدیل شده‌ای دارد، بسیار خوشحال‌تر از دیگران است. و یک کارمند خوشحال، کار بهتری انجام می‌دهد. یک کوچ با کارکنان شما برای کشف کردن، شفاف سازی و تحقق اهداف‌شان همکاری می‌کند. گزارش شده است که حدود ۶۷ درصد از موارد مورد مطالعه، شاهد پیشرفت در رابطه بین زندگی کاری و شخصی‌شان بوده‌اند.

۸. کوچینگ باعث رشد کارکنان می‌شود

به طور عمومی، تمام سازمان‌های که یک کوچ استخدام می‌کنند، از نتیجه به دست آمده راضی هستند. طبق گزارش‌های مختلف، ۹۹ درصد مشتریان کوچینگ «تقریبا» یا «خیلی زیاد» از نتایج رضایت داشته‌اند و ۹۶ درصد آن‌ها مایل‌اند این فرآیند را دوباره تکرار کنند.

۹. کوچینگ به سازمان شما کمک می‌کند بدون توجه به شرایط اقتصادی رشد کند

کوچینگ ابزاری بسیار قدرتمند در شرایط خاص است؛ سازمان‌هایی با اندازه‌ها و فعالیت‌های مختلف از مزایای مختلف کوچینگ استفاده کرده‌اند؛ از جمله این ارزش‌ها می‌توان به افزایش کارایی کسب‌و‌کار، کیفیت محصول بهتر، رضایت، اعتماد به نقس و تعهد بالای کارکنان، توسعه رهبری، کاهش مشکلات و تضاد‌ها، بهبود یافتن توانایی‌های تشکیل تیم و مواردی از این دست اشاره کرد.

۱۰. کوچینگ اعتماد به نفس را به سازمان‌های شکست خورده بازمی‌گرداند

سازمان‌هایی که کاهش نیرو‌ی کار را از راه‌های مختلف مانند ترکیب دو شرکت یا ایجاد ساختار جدید تجربه کرده‌اند، انتظارات بالایی از افراد باقی مانده دارند. در چنین شرایطی، بازگردانی اعتماد به نقس جهت رو به رو شدن با چالش‌های جدید و تحقق اهداف سازمانی ضروری محسوب می‌شود. آمار منتشر شده حاکی از پیشرفت ۸۰ درصد مشتریان در زمینه اعتماد به نقس بوده‌اند.

امیدواریم که به خوبی با مزایای بی‌شمار کوچینگ آشنا شده باشید. اما مهم‌ترین ویژگی کوچینگ این است: نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالا؛ به طوریکه ۸۶ درصد سازمان‌ها، حداقل هزینه صرف شده خود را دوباره تامین خواهند کرد. از بین شرکت‌ها، ۲۸ درصد نرخ بازگشت سرمایه ۱۰ تا ۴۹ برابر هزینه صرف شده را تجربه کرده و ۱۹ درصد، ۵۰ برابر هزینه‌های اولیه را بازگردانی کرده‌اند.

نمایش 4 دیدگاه
  • http://cupservice.ir/
    پاسخ

    داشتن یک مربی و ادم کاربلد برای هرتیمی قطعا لازمه. مخصوصا برای تیم های تازه کار. باید همیشه کسی در کنارت باشه تا راه و چاه رو نشونت بده.

  • http://estekhdam.pardad.ir/G_56.aspx
    پاسخ

    مرسی از پست خوبتون

  • فرنیان
    پاسخ

    در همهء تمدن های بشری این یک امر پذیرفته شده است که اداره کننده ء سالم، راستکار، راستگوی و پای بند به قانون را مردم می پسندند. همهء ادیان و مکتبهای بشری اصولی را در زمینه ای وضع کرده اند تا جامعه را بسوی خیر و فلاح بکشانند، این اشخاص هستند که قانون را زیر پای میگذازند، آنرا توجیه غلط میکنند و مورد استفادهء سوء قرار میدهند.

ترک بک ها

یک نظر بدهید